چیدمان اتاق خواب های کوچک برای سلیقه های مختلف

چیدمان اتاق خواب های کوچک
دسته بندی مقالات
برچسب ها

داشتن یک فضای کوچک ممکن است شما را با مشکلات ذخیره سازی بیشتری مواجه کند، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از یک فضای زیبا نیز لذت ببرید. آیا نمی توان از یک فضای کوچک یک فضای زیبا و دلنشین ساخت؟

آنقدر مشتاق نیستید که اتاق خواب شما واقعاً یک کمد باشد؟ ما به شما می آموزیم که چگونه فضای خواب خود را کاملا رویایی کنید.

در اینجا بهترین نکات طراحی ما برای اتاق خواب های واقعا کوچک آورده شده است.

پرده های پررنگ را انتخاب کنید

ممکن است متراژ زیادی برای کار نداشته باشید، اما چند قطعه مجسمه‌سازی و ترکیبی از الگوها تمام شخصیت مورد نیاز شما را القا می‌کند. پرده هایی با رنگ های جسورانه و پر شکل فضای اتاق را سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند.

از دیوار گالری چشم پوشی کنید

به جای دیوار گالری، که می تواند فضای کوچک را بیش از حد شلوغ کند، یک اثر هنری با تابلو دکوراتیو بزرگ را انتخاب کنید. این به اتاق شما شخصیت می بخشد، بدون اینکه آن را تحت تأثیر قرار دهد.

یک سیستم ذخیره سازی داشته باشید

ذخیره سازی در یک اتاق خواب کوچک نکته ی کلیدی است، بنابراین مطمئن شوید که سیستمی کاربردی و شیک دارید. شما می توانید تعداد زیادی سطل های ذخیره سازی زیبا پیدا کنید تا همه چیز جای خود را داشته باشد. اگر نمی‌خواهید سطل‌ها یا جعبه ها به نمایش گذاشته شود، آن‌ها را زیر تخت نگهداری کنید.

از فضای دیوار استفاده کنید

دیوارها فقط برای کارهای هنری نیستند – لباس شما با یک قفسه آویز شیک نیز می تواند به عنوان دکور عمل کند. این ترفند فضای کمد بیشتری به شما می دهد و دیوارهای شما را خالی نمی کند. به‌علاوه، بهانه‌ای به شما می‌دهد تا لباس‌های مورد علاقه‌تان را نشان دهید.

تقارن ایجاد کنید

فقط به این دلیل که اتاق خواب شما کوچک است، به این معنی نیست که از میزهای دو نفره صرف نظر کنید. ایجاد تقارن در یک اتاق کوچک به احساس انسجام بیشتر کمک می کند. برای ایجاد ظاهری با فضای کمتر، تخت خواب کوچکتر و میزهای خواب کوچکتر را انتخاب کنید.

بافت ها را ترکیب کنید

از پوست گوسفندی دنج گرفته تا قالیچه طرح‌دار، تا رختخواب – این اتاق خواب کوچک ترکیبی از بافت‌ها دارد و به آن احساس راحتی می‌دهد. مخلوط کردن بافت ها نیز راهی برای افزودن ابعاد به فضا است، بدون اینکه خیلی پررنگ یا شلوغ باشد. می تواند به اتاقی که رنگ چندانی ندارد جان بخشد و از تخت بودن و بی روح بودن آن جلوگیری کند.

آینه خود را تکیه دهید

آینه ها می توانند فوراً باعث بزرگتر شدن یک اتاق کوچک شوند، این ترفند به شما خدمت بزرگی می کند. آماده شدن در صبح با یک آینه ایستاده تمام قد در اتاق خواب برای امتحان کردن لباس ها بسیار آسان تر خواهد بود و همچنین آینه ها ی بزرگ باعث انعکاس نور بیشتری در فضا می شوند.

آن را خنثی نگه دارید

ما هرگز نمی توانیم در برابر یک اتاق سفید، روشن و مطبوع مقاومت کنیم، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک باشد. اتاق خواب های کوچک به لطف نور طبیعی، پرده های حریر روشن و پالت خنثی، بسیار آرامش بخش است. بعلاوه، زمانی که می‌خواهید توهم فضایی بزرگ‌تر را ایجاد کنید، رنگ سفید در نظر گرفته می‌شود.

رنگ های روشن را انتخاب کنید

این قدیمی‌ترین ترفند چیدمان است، هر چه رنگ اتاق روشن‌تر باشد، اتاق بزرگ‌تر احساس می‌شود. رنگ سفید سبک شما نیست؟ برای اضافه کردن مقداری رنگ بدون اینکه خیلی اشباع شود، آبی کودک، صورتی روشن یا زرد کره ای را انتخاب کنید.

سبزی را اضافه کنید

طبیعت بیرون را با یک گلدان به منزل خود وارد کنید. فرقی نمی کند گیاه واقعی باشد یا مصنوعی، افزودن رنگ سبز به اتاق کوچک‌تان باعث می‌شود که احساس خانه‌ای، دنج داشته باشید. مهم نیست فضای اتاق کوچک باشد. افزودن طبیعت بیرون به فضای داخل همیشه کار ساز و دلنشین است و فضا را از حالت سرد و بی روح بیرون می آورد.

قفسه بندی دیوار

از آنجایی که احتمالاً در اتاق خواب کوچک خود فاقد فضای ذخیره سازی و دیوار هستید، استفاده از قفسه راهی برای به دست آوردن فضای ذخیره سازی بیشتر است. از هر دو قفسه باز یا بسته می توان استفاده کرد، از قفسه‌های باز می‌توان برای نمایش دکور استفاده کرد، در حالی که قفسه‌های بسته را می‌توان برای پنهان کردن درهم و برهمی استفاده کرد. در هر صورت، فضای زیادی برای کار خواهید داشت.

استفاده از سبک بوهو

انتخاب عناصر طراحی بوهمیایی، مانند تخت حصیری و فرش طرح‌دار، راهی برای القای شخصیت در فضای کوچک بدون نیاز به شلوغ کردن آن با مجموعه‌ای از وسایل دکوری است.

یک دیوار تاکیدی بسازید

دیوار تاکیدی یک راه سرگرم کننده برای افزودن شخصیت به اتاق است، بدون اینکه احساس کنید که خیلی اغراق آمیز است. این به ویژه در اتاق های کوچک بسیار مفید است. دیوار پشت تخت خود را کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی کنید، اما بقیه دیوارها را خنثی بگذارید.

ارتفاع را اضافه کنید

ممکن است فکر کنید که یک تخت خواب چهار پوستر در یک اتاق کوچک جواب نمی دهد، اما در واقع می تواند به نفع شما باشد. چشم شما را به سمت بالا می کشد و بر فضای عمودی اتاق تمرکز می کند تا عرض کم. به علاوه، کمی درام به آن اضافه می کند که مقاومت در برابر آن سخت است.

بی نظمی را از بین ببرید

به هم ریختگی در یک اتاق خواب کوچک بسیار بیشتر از یک اتاق بزرگ ظاهر می شود، بنابراین همه چیز را در خود نگه دارید. در صورت امکان، کم کنید و فقط آنچه را که واقعاً نیاز دارید در اتاق نگه دارید. اگر به تمام وسایل خود نیاز دارید، وسایل را مرتب و کارآمد نگهداری کنید تا از کنترل خارج نشوند.

میز خواب های دیوار کوب را امتحان کنید

میز خواب خود را از روی زمین بردارید تا فضای کف را حفظ کنید. اتاق را بزرگتر می کند و شخصیت منحصر به فردی را به اتاق می بخشد. بعلاوه، فضای استفاده نشده زیر آن می‌تواند مکانی مناسب برای ذخیره‌سازی اضافی باشد یا خالی نگه داشته شود تا اشیا کمتر به هم ریخته به نظر برسند.

یک پالت آرامش بخش را انتخاب کنید

این چیزی است که هم به اتاق خواب‌های بزرگ و هم در اتاق‌خواب‌های کوچک مرتبط است، اما با انتخاب یک پالت رنگی آرامش‌ بخش احساس آرامش بیشتری می‌کنید – بعلاوه به بزرگ‌تر کردن اتاق نیز کمک می‌کند. البته این بدان معنا نیست که باید به سفید بچسبید. می توان به رنگ سفید هر رنگی را که مورد پسندتان است اضافه کنید تا از یکنواختی و تخت بودن فضا جلوگیری کند.

استفاده از منابع نوری زینتی

معمولا در اتاق های کوچک فضای زیادی برای بیان استایل های جسورانه نخواهید داشت، پس این کار را با یک قطعه نورپردازی زیبا انجام دهید. گزینه‌های روشنایی بسیار زیادی وجود دارد، از آویزهای گلوب گرفته تا لامپ‌های کف بزرگ و غیره.

از رنگ های تیره نترسید

در حالی که رنگ‌های خنثی و سفید روشن‌تر اغلب برای اتاق‌خواب‌های کوچک‌تر توصیه می‌شوند، این بدان معنا نیست که شما باید رنگ‌های تیره را به کلی کنار بگذارید. رنگ آمیزی دیوارهای خود به رنگ مشکی برجسته و ست کردن آن با الگوها و سبک های مختلف، ایده خیره کننده ای برای اتاق های کوچکی است که به دنبال حسی محتاطانه تر و مرموز هستند. به ویژه اگر بتوانید پنجره های باز داشته باشید تا اتاق را با نور طبیعی پر کنید، فضا از حالت گرفتگی خارج می شود.

همه زوایا را امتحان کنید

مبلمان و دکوراسیون اتاق خواب شما لازم نیست در خطوط مستقیم و محکم بمانند. در واقع، بازی با زاویه‌ها نه تنها می‌تواند ظاهری تازه به اتاق شما ببخشد، بلکه می‌تواند ویژگی‌های خاصی از دکوراسیونی را که می‌خواهید بیشتر جلب توجه کند را، برجسته کند.

از پرده ها در مکان های غیرمنتظره استفاده کنید

حتما لازم نیست که از پرده ها فقط برای پنجره ها استفاده کرد. اگر می خواهید کمی زیبایی به فضای خود اضافه کنید، پرده هایی را در وسط اتاق خود آویزان کنید تا فضاهای جداگانه ایجاد کنید.

آویزان کردن

اشاره کرده‌ایم که فضای سبز تازه می‌تواند فضا را روشن‌تر کند، اما برای این کار لازم نیست فقط به گیاهان گلدانی بچسبید. آویزان کردن دسته‌های گیاهان مختلف از سقف می‌تواند به فضای شما حس بوهو ببخشد.

مشاوره رایگان تلفنی