انواع کابینت آشپزخانه سفید

خانه    انواع کابینت آشپزخانه سفید

کابینت با رنگ سفید آشپزخانه تنها رنگی است که هرگز از مد نمی افتد. بررسی ها نشان داده که کابینت سفید به طور مداوم به عنوان یکی از سه رنگ محبوب کابینت رتبه بندی می شود.

رنگ سفید به آشپزخانه‌ ها کمک می‌کند بزرگتر به نظر برسند و همچنین حس مثبت و تمیزی را القا می‌کنند که بسیاری از افراد از آن استقبال می‌کنند. رنگ می تواند برای سازگاری با سبک ها و سلیقه های مختلف متفاوت باشد.

در حالی که ممکن است جدا کردن سایه های مختلف دشوار باشد، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید به خاطر بسپارید و سوالاتی را که باید هنگام انجام این فرآیند از خود بپرسید.

کابینت آشپزخانه سفید

رنگ سفید کابینت، القای حس پاکی

رنگ سفید آرامش دهنده درخشان و پرنور و سمبل پاکی و تمیزی و سردی است. برعکس رنگ های تیره فضا را کوچکتر نشان می دهد رنگ سفید و رنگ های روشن فضا را بزرگتر و باز تر نشان می دهد و این نکته برای آشپزخانه بسیار مهم است. کابینت آشپزخانه سفید در کنار رنگ‌های سبز، طوسی، قهوه‌ای، زرد و حتی صورتی ترکیب شوند و این می‌تواند نحوه ترکیب کابینت شما با محیط اطراف را تغییر دهد.

چه رنگ هایی در عناصر دیگر شما ظاهر می شوند؟

به تمام عناصری که کابینت های شما را احاطه کرده اند مانند کفپوش، رنگ دیوار و موارد دیگر نگاه کنید و رنگ آنها و نحوه تعامل آنها با یکدیگر را به دقت بررسی کنید. بسته به رنگ سفیدی که انتخاب می‌کنید، کابینت شما می‌تواند مکمل محیط اطراف یا تضاد باشد.

سفید خالص به دلیل خنثی بودن طبیعی خود در بسیاری از موقعیت ها به خوبی جا می گیرد، به این معنی که می توانید ترکیبی زیبا از رنگ های روشن تر و تیره تر را به کار ببرید. با این حال، اگر سایر عناصر شما خنثی نباشند، سایه های سفید با ته رنگ طبیعی ممکن است به خوبی مناسب نباشند. به عنوان مثال، اگر کفپوش چوبی گیلاسی دارید، ممکن است سفید متمایل به سبز جلوه کند.

رنگ سفید به دلیل خنثی بودن به عنوان پس زمینه بسیاری از رنگ ها بکار می رود. به همین علت رنگ سفید را در هر جا درکنار هر رنگی ترکیب کنیم و به کار ببریم. رنگ سفید بویژه در ترکیب با رنگ های گرم حس بسیار خوبی رو به افراد منتقل می کند. البته به این نکته باید توجه کرد که استفاده بیش از حد از این رنگ ممکن است سرد و کسل کننده باشد.

برای انکه این حس سردی احساس نشود می توانیم در کنار آن از طرح چوب یا طرح های طبیعی یا حتی از طیف های مختلف رنگ استفاده کنیم.  رنگ سفید شامل طیف گسترده ای از رنگ ها می شود، مانند: سفید ساده که به دو صورت براق و مات بکار میرود، استخوانی، شیری، سفید عاجی، سفید صدفی، سفید مرمری و … که استفاده از این ترکیبات رنگی سفید در کنار رنگ هایی مثل قهوه ای، نقره ای، طلایی و … جذابیت بصری بسیاری را ایجاد می کند.

نورپردازی در آشپزخانه شما چگونه است؟

نور به شدت بر نحوه درک ما از رنگ تأثیر می گذارد و این به ویژه در مورد رنگ سفید صادق است. برخی از افراد فضاهای تاریک تر و دنج تر را ترجیح می دهند که دارای نور کم باشد، در حالی که آشپزخانه های دیگر دارای تابش نور طبیعی هستند. زمانی که درخشندگی چندانی ندارید، رنگ های سفید رنگی مشخص تر ظاهر می شوند.

کابینت سفید کلاسیک

در نظر خیلی از افراد، مدل های کابینت کلاسیک فقط با رنگ های قهوه ای و تیره نقش بسته است. اما این یک تصور غلط است و بر خلاف آن می توان برای آشپزخانه از کابینت ممبران سفید طلایی و سفید طوسی و کرم استفاده کرد. اگر اجرای این کابینت ها کاملا حرفه ای انجام شده باشد، محیط آشپزخانه شما با این انتخاب بسیار سلطنتی و لوکس خواهد بود و فضایی کاملا شاهانه در منزلتان ایجاد خواهید کرد.

کابینت سفید مدرن

کابینت سفید مدرن دارای مدل های بسیار با تنوع زیادی می باشد و به سادگی می توان کابینت هایگلاس و کابینت ام دی اف را برای این منظور انتخاب کرد. از منظر دیگر، اگر سبک دیزاین آشپزخانه شما مدرن و ساده و شیک می باشد، کافیست از رنگ های سفید و روشن از انواع کابینت ها برای این منظور در سبک مدرن استفاده کنید.

کابینت سفید طوسی

سفید و طوسی دو رنگ‌ خنثی می باشند به همین علت این دو رنگ می‌توانند مکمل بسیار خوبی برای یکدیگر باشند. رنگ طوسی معمولا در دیزاین آشپزخانه‌ های مینیمال و مدرن استفاده می‌شود و کابینت سفید طوسی یکی از پر طرفدارترین رنگ‌ها در میان افراد برای آشپزخانه تبدیل شده است. این رنگ از کابینت‌ در طیف‌ های مختلف بصورت براق و مات طراحی و ساخته می‌شوند.

لازم است این نکته را بدانید که استفاده از کابینت های سفید طوسی برای آشپزخانه هایی که دارای لباسشویی و یخچال و سایر وسایل نقره ای هستند، ترکیب بسیار زیبا و حرفه ای را ایجاد می کنند.

ترکیب دو رنگ سفید و طوسی و طراحی کابینت با این دو رنگ می‌تواند معایب یکدیگر را پوشش دهند و مزایای هر دو رنگ را در بر بگیرد. کابینت‌ های‌گلاس طوسی براق و جزیره سفید یکی از جذابترین مدل‌های جدید کابینت است.

کابینت سفید طلایی

ترکیب رنگ سفید طلایی به دلیل اینکه نشان دهنده لوکس بودن است در سبک های کلاسیک از آن استفاده می شود. همچنین رنگ سفید طلایی را می توان برای سبک های مدرن نیز به کار برد، ولی باید به این نکته توجه داشت که از رنگ طلایی به میزان اندک و فقط به عنوان حاشیه ها و دستگیره ها از آن استفاده کرد.

دو رنگ سفید و طلایی رنگ هایی هستند که مکمل یکدیگر هستند و از لحاظ بصری جلوه زیبایی دارند و تکمیل کننده همدیگر هستند. این دو رنگ هم به تنهایی جذاب هستند و هم اینکه ترکیب آنها با یکدیگر یک ترکیب جذاب می شود. به همین دلیل کابینت هایگلاس سفید و طلایی بسیار پرطرفدار است. ترکیب سفید طلایی را می توان به صورت مات و براق استفاده کرد.

کابینت سفید مشکی

رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون علاوه بر مدرن و به روز بودن شما را از دکوراسیون آشپزخانه تان خسته نمی کند. با اجرای طراحی دکوراسیون سیاه و سفید در آشپزخانه، از یک دیزاین شیک و خاص لذت ببرید.

در کنار رنگ های سیاه و سفید برای ایجاد طراحی موفق رنگی میان سیاه و سفید انتخاب کنید انتخاب رنگ خاکستری ممکن است خانه شما را کمی بی روح کند اما اگر خاکستری را با قهوه ای یا شکلاتی مخلوط نمایید رنگی گرم و متناسب طراحی شما  ایجاد خواهد شد.

در دیزاین سفید مشکی نورپردازی بسیار مهم می باشد و نقش بسیار مهمی در زیباسازی آن دارد و زیبایی تیره – روشن های به کار رفته در دیزاین آشپزخانه را دستخوش قرار می دهد.

برعکس گذشته، در در زمان حال بخاطر کوچک تر شدن محیط آشپزخانه و تغییر سلیقه اشخاص، سبک های ساده و مدرن با استقبال زیادی مواجه شده است. کابینت سفید مشکی گزینه مناسبی برای این مدل از دکوراسیون خواهد بود. البته توجه داشته باشید که استفاده زیاد از رنگ مشکی باعث می شود فضای آشپزخانه بسته و کوچک تر دیده شود. در نتیجه رنگ غالب را سفید انتخاب نموده و مشکی را به مقدار جزئی در بخش های کمی از کابینت استفاده نمایید.

کابینت سفید قهوه ای

کابینت‌ های گلاس سفید و قهوه ای از محبوبیت زیادی در بین افراد برخوردار است و در سبک دیزاین کلاسیک و مدرن انتخاب کابینت سفید قهوه ای انتخاب بسیار مناسبی است. از ترکیب این دو رنگ در شکل ها و طرح های متفاوت یک تناسب رنگ زیبا در کابینت هایگلاس آشپزخونه به وجود می آید. با توجه به شباهت زیاد این رنگ به چوب و گرم بودن رنگ قهوه ای، این کابینت ها را می توان در آشپزخانه های کوچک و بزرگ استفاده کرد.

از نظر اشخاص انتخاب رنگ کابینت از بین رنگ‌ های متنوع موجود کار سختی به نظر میرسد، از طرفی سلیقه افراد هم با هم متفاوت است. از بین رنگ‌های متنوع موجود در بازار برای کابینت هایگلاس، رنگ سفید و قهوه ای هیچوقت قدیمی نشده و هنوز هم محبوبیت خودشو حفظ کرده است.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید منتشر می شود

مشاوره رایگان تلفنی