چگونه آشپزخانه خود را برای کابینت اندازه گیری کنید

ندازه گیزی کابینت آشپزخانه
دسته بندی مقالات
برچسب ها

اگر می خواهید نمای آشپزخانه خود را بازسازی کنید، شاید بخواهید با تعویض و خرید کابینت آشپزخانه کار را شروع کنید. دانستن اینکه چطور اندازه کابینت ها را در آشپزخانه بگیرید یک مهارتی ضروری می باشد که شما باید آن را بلد باشید تا ظاهر و عملکرد آشپزخانه خود را به سطح بالاتری ببرید.

در این مطلب، مهارت‌هایی را که برای اندازه‌گیری صحیح آشپزخانه‌تان به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مراحل اندازه گیری آشپزخانه برای کابینت

برای آغاز مراحل اندازه گیری، باید موارد زیر را جمع آوری کنید:

  • یک متر نواری
  • کاغذ توری
  • یک مداد یا خودکار

پس از جمع آوری این وسایل، این هفت مرحله را برای اندازه گیری آشپزخانه خود برای کابینت دنبال کنید:

۱. پلان طبقه خود را ترسیم کنید

اولین قدمی که باید برای شروع اندازه‌گیری کابینت‌های آشپزخانه خود بردارید، ترسیم یک نقشه طبقه است. با خودکار یا مداد خود، طرح آشپزخانه خود را روی یک تکه کاغذ مشبک ترسیم کنید. در این پلان طبقه، باید مکان های زیر را شناسایی کنید:

  • درب ها
  • پنجره ها
  • لوله های آب
  • لوله کشی های گاز
  • کلید و پریز های برق
  • جاهای تخلیه آب
  • دریچه های هود
  • دریچه های گرمایش

طرح ابتدایی پیش نویس پلان شما حتما لازم نیست همه چیز را طور واضح و دقیق بیان کند.

۲. اندازه گیری های افقی را انجام دهید

با حذف چیدمان، می توانید اندازه گیری فضای خود را شروع کنید. اندازه گیری شما باید کاملاً بر حسب سانتیمتر باشد. به عنوان مثال، به جای ثبت اینکه یک دیوار ۱۰ قدم طول دارد، باید طول آن را متر ثبت کنید.

در ابتدا اندازه گیری های طول دیوارها را انجام دهید. بهتر است اندازه گیری افقی را از یکی از گوشه های مجاور دیوار شروع کنید. در جهت عقربه‌های ساعت اندازه‌گیری کنید و با متر نواری از لبه‌ای به لبه دیگر حرکت کنید. شما می خواهید از لوازم خانگی، پنجره ها و سایر وسایل رد شوید. بهتر است دیوارهای خود را با یک شماره مشخص برچسب گذاری کنید تا بتوانید به راحتی به آنها ارجاع دهید.

هنگامی که طول کامل آشپزخانه را بدست آوردید، سپس به اندازه گیری دیوار در بخش های کوچکتر بپردازید. در این مرحله، شما هر دهانه را اندازه می گیرید. برای به دست آوردن این اندازه‌گیری‌ها، از یک لبه بیرونی به لبه برشی بیرونی بعدی اندازه‌گیری می‌کنید. اطمینان حاصل کنید که هر قالب یا تزئینی در بخش دیوار کوچکتر را در اندازه گیری قرار دهید. مانند دیوارهای بزرگتر، روزنه های خود را برای ارجاع ساده شماره گذاری کنید. شما باید اندازه گیری طول کامل و جزئی را در پلان طبقه خود ثبت کنید.

۳. اندازه گیری های عمودی را انجام دهید

پس از ثبت اندازه گیری های افقی، باید همین کار را برای اندازه گیری های عمودی خود انجام دهید. در اندازه‌گیری‌های اولیه، از کف تا لبه پنجره اندازه‌گیری می‌کنید. در مرحله بعد، از طاقچه تا بالای پنجره، و در نهایت، از بالای پنجره تا سقف را اندازه می گیرید.

مرحله آخر اندازه گیری از کف تا سقف است. از آنجایی که برخی از خانه ها در یک اتاق دارای ارتفاع متفاوت سقف هستند، باید حداقل سه اندازه مختلف از کف تا سقف را انجام دهید.

۴. توجه به موانع

با اندازه‌گیری‌ها، باید هر گونه مانع در کنار دیوارهای خود، از جمله دریچه‌ها، لوله‌ها و رادیاتورها را مشاهده کنید. توجه به انسدادها ضروری است زیرا معمولاً نمی توان آنها را از بین برد، که می تواند بر محل قرار دادن کابینت تأثیر بگذارد.

۵. لوازم و ابزارهای برقی را شناسایی کنید

در آشپزخانه خود، باید مشخص کنید که بعد از نصب جدیدترین کابینت ها، چه وسایل کوچک و بزرگی را می خواهید در آشپزخانه نگه دارید. دانستن اینکه منابع برق، منبع آب، دریچه‌های هوا، کلیدهای چراغ و پریزهای برق کجا هستند به شما کمک می‌کند بفهمید که کجا می‌توانید کابینت‌های خود را قرار دهید و کجا نمی‌توانید قرار دهید.

به غیر از علامت گذاری محل این تاسیسات و وسایل برقی در پلان طبقه خود، باید نقاط مرکزی آنها را نیز مشخص کنید. نقطه مرکزی یک دستگاه معمولاً نقطه ای است که خط لوله گاز یا لوله کشی شروع می شود.

۶. چیدمان آشپزخانه خود را برنامه ریزی کنید

با تمام اندازه گیری ها و یادداشت های خود، می توانید شروع به برنامه ریزی کنید که آشپزخانه شما با کابینت های جدید شما چگونه به نظر می رسد. از آنجایی که می دانید با چه مقدار فضا کار کنید، می توانید مناطقی را که می خواهید کابینت های جدید خود را در آن قرار دهید انتخاب کنید.

۷. کابینت آشپزخانه خود را انتخاب کنید

بعد از اینکه فهمیدید می‌خواهید کابینت‌های آشپزخانه‌تان به کجا بروند، می‌توانید شروع کنید به اینکه کدام کابینت آشپزخانه برای شما مناسب است. گزینه های مختلف زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. قبل از تصمیم گیری، انواع کابینت ها را در نظر بگیرید. فقط قبل از سفارش از اندازه آنها اطمینان حاصل کنید.

نکاتی برای اندازه گیری آشپزخانه برای کابینت

در حین اندازه گیری کابینت، این نکات مفید را در نظر داشته باشید:

اندازه گیری های افقی را در همان فاصله از کف انجام دهید: شما باید تمام اندازه های افقی دیوارهای آشپزخانه خود را در یک ارتفاع انجام دهید. با اندازه گیری در همان فاصله، مطمئن خواهید شد که در تمام دیوارهایی که اندازه گیری می کنید ثابت می مانند.
اندازه گیری های دقیق را با ابزار مناسب انجام دهید: برای اینکه تا حد امکان دقیق باشید، یک متر و مداد قابل اعتماد تهیه کنید تا به شما در اندازه گیری کمک کند. علاوه بر این، از کاغذ گراف و یک لبه مستقیم برای کمک استفاده کنید

مشاوره رایگان تلفنی