چگونه خانه خود را تزئین کنیم

چگونه خانه خود را تزئین کنیم
دسته بندی مقالات
برچسب ها

رفتن به یک خانه جدید برای اکثر افراد می تواند یکی از لذت بخش ترین چیزها در زندگی آن ها بشمار بیاید، اما این قضیه همچنین می تواند بخاطر طراحی دکوراسیون داخلی خانه به یک چالش برای آن ها تبدیل شود. اینکه شما چطور می خواهید فضای خانه خود را به بهترین شکل در آورید که در آن از هر لحاظ ارضا کننده احساسات شخصی شما و خانواده تان از آن سبک دیزاین باشد.

اگر شما در این زمینه موفق باشید و آن را به خوبی انجام دهید در نهایت مکانی شاد و راحت را در کنار خانواده خود خاهید داشت و اگر در این زمینه ضعیف عمل کنید در نهایت با انبوهی از مبلمان، پارچه ها و رنگ هایی مواجه خواهید شد که هرگز یک حس دلپذیر را از آن خانه دریافت نخواهید کرد. با کمی خلاقیت و با بهرمندی از مراحل مشابهی که طراحان داخلی باتجربه و حرفه ای از آن ها استفاده می کنند، می توانید یک شانس موفقیت خود را برای یک طرح ایده آل بالا ببرید.

از خرید مبلمان شروع نکنید

یک جمله معروف است که می گوید در هنگام گرسنگی از خرید مواد غذایی اجتناب کنید، به این علت که باعث انتخاب های ضعیف می شود. این مورد درباره خرید مبلمان نیز صدق می کند، فقط به این علت که یک خانه خالی دارید با عجله سراغ خرید مبلمان نروید. بله، شما به مبلمان برای خانه خود نیاز دارید و  اگر به طور مثال شما به این دلیل که صورتی راه راه دوست دارید و بدون اینکه سالن پذیرایی خود را اندازه گیری کنید یا به بقیه اتاق های خانه خود فکر کنید اولین اشتباه بزرگ خود را انجام داده اید و این قضیه باعث می شود خانه شما برای همیشه نامناسب به نظر برسد.

اندازه گیری های دقیق انجام دهید و آن ها را یادداشت کنید

تطبیق دادی مقیاس مبلمان با اندازه محیط یک اتاق یک مورد بسیار مهم است. یک مبل راحتی بزرگ باعث می شود که به راحتی بر یک اتاق کوچک غلبه کند و صندلی های مدرن و شیک می توانند در یک اتاق زیر شیروانی کاملاً گم به نظر برسند. همیشه پیش از شروع دیزاین، طول و عرض تمام اتاق هایی را که می‌خواهید طراحی کنید، به همراه ارتفاع سقف، ستون‌ها، پله ها ، رادیاتورها و سایر موانع در طراحی مکان ها را اندازه‌گیری کنید.

نخستین مورد غلطی که اکثر افراد مرتکب می شوند این مورد می باشد که چیزهایی با اندازه های نامناسب می خرند، به طور مثال مبل هایی میخرند که در اتاق مورد نظر جا نمی شوند و از درها رد نمی شوند، با اندازه گیری می توانیداز بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

یک طرح طبقاتی ایجاد کنید

هنگامی که تما اندازه ها را دقیق انجام دادید، وقت آن رسیده که از آن ها در پلان طبقه استفاده کنید. یکی از گزینه ها این است که یک پلان طبقات را به روش های قدیمی، با مداد و کاغذ و خط کش ترسیم کنید. اکثر طراحان حرفه ای از نرم افزارهای طراحی مانند ۳dmax و اتوکد برای این منظور استفاده می کنند علاوه برا این ها برنامه‌هایی وجود دارند که هدفشان ایجاد پلان‌های ساده برای صاحبان خانه است (اپلیکیشن هایی نیز برای اندازه‌گیری‌ ها با دوربین تلفن هوشمندتان وجود دارند از جمله Magicplan ، Floor Plan Creator و RoomScan Pro).

زمانیکه که طرح کلی فضا را به دست آوردید، شروع به آزمایش با قرار دادن مبلمان کنید و مطمئن شوید که ردپای هر قطعه متناسب با اندازه طراحی باشد.

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید

طراحی اتاق ها می توانند مدرن یا سنتی، فانتزی یا رسمی و از نظر بصری گرم یا خنک باشند. در حد توان خود، باید تلاش کنید تشخیص دهید که علاقه دارید در یک فضای معین چگونه زندگی کنید؟ چند نفر اونجا زندگی خواهند کرد؟ آرزوهایت برای اینکه چگونه دوست داری زندگی کنی چیست؟

به عنوان مثال، دکوراسیون خانه برای کسی که به طور منظم مهمانی های شام بزرگ را برگزار می کند، باید با خانه شخصی که هر شب در رستوران غذا می خورد متفاوت باشد. فردی که میزبان مهمانی های باشکوه می باشد، باید اتاق نشیمن متفاوتی نسبت به فردی داشته باشد که فقط به فکر خوابیدن در مقابل تلویزیون و تماشای برنامه های آن است.

به کتاب ها و مجلات طراحی و همچنین منابع آنلاین مانند Houzz ، Pinterest و Instagram نگاه کنید تا سبک شخصی خود را پیدا کنید. در آن نمونه های سبک طراحی را که بیشتر می پسندید را انتخاب کنید و پرونده ای از تصاویر مورد علاقه خود را تهیه کنید.

بودجه را مناسب با تمام ملزومات طراحی توسعه دهید

هیچ راهی برای دور زدن ریاضی وجود ندارد: اگر روی یک صندلی غیرمنتظره گران قیمت ولخرجی کنید، پول کمتری برای بقیه خانه در دسترس خواهید داشت. شما می خواهید مطمئن شوید که در مورد نحوه خرج کردن پول خود استراتژیک عمل می کنید. یک بودجه به شما یک نقشه راه برای نحوه تقسیم هزینه های چیزها بین اتاق ها می دهد. اگر میز ناهارخوری بی نظیری پیدا کردید، همچنان می توانید استثنا قائل شوید، اما برای پرداخت هزینه آن باید به این فکر کنید که کجا می توانید هزینه را کم کنید.

مشاوره رایگان تلفنی