۸ مورد ضروری که باید در هر کابینت آشپزخانه وجود داشته باشد

8 مورد ضروری که باید در هر کابینت آشپزخانه وجود داشته باشد
دسته بندی مقالات
برچسب ها

آشپزخانه قلب هر خانه ای است و داشتن ابزار و مواد مناسب آشپزی می تواند تفاوت را در ایجاد غذاهای خوشمزه و لذت بخش ایجاد کند. چه یک سرآشپز خانه با تجربه باشید و چه تازه شروع به کار کرده اید، داشتن یک کابینت آشپزخانه مجهز ضروری است. در این مقاله، فهرستی از ۱۰ مورد ضروری که باید در هر کابینت آشپزخانه وجود داشته باشد، از جمله ابزار ضروری برای پخت و پز، ظروف همه کاره، ظروف اولیه آشپزی، ادویه ها و ادویه ها، لوازم آشپزی، لوازم ضروری پخت، چاشنی ها و … را گردآوری کرده ایم. سس ها و ابزارهای مفید برای کارایی آشپزخانه. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ملزومات آشپزخانه و اینکه چگونه می توانند مهارت های آشپزی شما را به سطح بالاتری ببرند، ادامه مطلب را بخوانید.

۱- ابزار ضروری برای پخت و پز

آشپزی می تواند طاقت فرسا به نظر برسد، به خصوص اگر تازه وارد آشپزخانه شده اید. به همین دلیل است که داشتن چند ابزار کلیدی که باعث می‌شود آماده‌سازی غذا راحت باشد، ضروری است. در اینجا سه مورد ضروری برای هر کابینت آشپزخانه وجود دارد:

چاقوها

یک مجموعه چاقو خوب برای هر سرآشپز خانه ضروری است. با چاقوی سرآشپز برای خرد کردن سبزیجات و چرخ کردن سبزیجات شروع کنید. شما همچنین یک چاقوی دندانه دار برای برش نان و یک چاقوی پخت برای کارهای دقیق مانند پوست کندن سیب می خواهید. یک مجموعه چاقو با کیفیت اگر به درستی از آن مراقبت شود، می تواند یک عمر دوام بیاورد، بنابراین روی بهترین چیزی که می توانید سرمایه گذاری کنید.

تخته های برش

چه در حال بریدن سبزیجات باشید و چه گوشت، تخته برش ابزاری است که باید داشته باشید. به دنبال چوبی باشید که از چوب یا پلاستیک ساخته شده باشد، زیرا تمیز کردن آنها راحت تر است و به چاقوهای شما آسیب نمی رساند. این ایده خوبی است که چند اندازه مختلف در دسترس داشته باشید، بنابراین همیشه تخته مناسب برای کار را داشته باشید.

پیمانه و قاشق

اندازه گیری فنجان ها و قاشق ها برای درست کردن دستور العمل ها بسیار مهم است. چه در حال پختن کیک یا سوپ باشید، اندازه گیری دقیق کلیدی است. به دنبال مجموعه ای باشید که شامل فنجان و قاشق باشد و مجموعه ای از فنجان های اندازه گیری خشک و مایع را برای پوشاندن تمام پایه های خود در نظر بگیرید.

۲- ظروف همه کاره برای استفاده روزمره

داشتن چند ظروف همه کاره در دست می تواند آشپزی را راحت کند. چه در حال برگرداندن پنکیک یا پرتاب سالاد باشید، این سه ابزار به لوازم اصلی آشپزخانه شما تبدیل خواهند شد.

کاردک

یک کاردک خوب برای برگرداندن تخم مرغ، پنکیک و همبرگر ضروری است. به دنبال تیغه ای باریک و انعطاف پذیر باشید که بتواند به راحتی زیر غذا بلغزد. دستگیره مقاوم در برابر حرارت نیز یکی از ضروریات است.

انبر

انبرها فوق العاده همه کاره هستند و می توانند برای همه چیز از چرخاندن گوشت گرفته تا دور انداختن پاستا استفاده شوند. به دنبال یک جفت با لولای فنری باشید، زیرا استفاده از آنها راحت تر و بادوام تر از یک جفت پایه است.

همزن

همزن برای مخلوط کردن مواد و هم زدن تخم مرغ عالی است. به دنبال یکی با دسته محکم و همزن بادکنکی باشید، زیرا همه کاره ترین هستند.

۳- وسایل آشپزی اولیه برای هر سرآشپز خانه

داشتن چند تکه ظروف اولیه در آشپزخانه می تواند آشپزی را راحت کند. در اینجا سه مورد اصلی که هر سرآشپز خانه باید داشته باشد آورده شده است:

قابلمه ها

کاسه ها برای پخت همه چیز از سس ماکارونی گرفته تا بلغور جو دوسر عالی هستند. به دنبال مجموعه ای با چند اندازه مختلف باشید تا همیشه اندازه مناسب برای کار را داشته باشید.

ماهیچه ها

ماهیتابه ها برای تفت دادن سبزیجات، سرخ کردن تخم مرغ و تفت دادن گوشت مناسب هستند. برای تمیز کردن آسان به دنبال یکی با پوشش نچسب باشید.

۴- ادویه ها و ادویه جات ترشی جات برای ظروف شما

مهم نیست که چقدر مواد شما خوب باشد، کمی چاشنی می تواند یک غذا را از لطیف به خوشمزه تبدیل کند. در اینجا سه ادویه ضروری برای کابینت آشپزخانه آورده شده است:

نمک و فلفل

نمک و فلفل ستون فقرات هر کابینت ادویه جات هستند. آنها را می توان برای چاشنی هر چیزی استفاده کرد، از سبزیجات برشته گرفته تا استیک کبابی.

پونه کوهی

پونه کوهی یک گیاه همه منظوره عالی است که به خوبی با مرغ، گوجه فرنگی و سبزیجات جفت می شود. همچنین یک عنصر کلیدی در بسیاری از غذاهای مدیترانه ای است.

زیره

زیره دارای طعمی گرم و خاکی است که برای عمق بخشیدن به سوپ ها، خورش ها و چیلی عالی است. همچنین یک عنصر کلیدی در بسیاری از غذاهای هندی، خاورمیانه و مکزیکی است. منگنه انباری برای موفقیت در زمان صرف غذا

یک انباری که به خوبی انبار شده باشد برای تهیه غذای سریع و آسان در خانه ضروری است. پاستا یک غذای اصلی همه کاره است که می‌توان آن را در انواع غذاها، از اسپاگتی با کوفته گرفته تا سالاد ماکارونی دلچسب، استفاده کرد. برنج یکی دیگر از ضروریات شربت خانه است که می تواند به یک ظرف جانبی خوش طعم یا پایه سرخ کردنی تبدیل شود. کنسرو گوجه فرنگی برای عمق بخشیدن به سس ها یا سوپ ها عالی است و برای هر آشپزخانه ای ضروری است.

۶- ملزومات پخت برای خلاقیت های شیرین و خوش طعم

اگر عاشق پخت و پز هستید، داشتن ابزار مناسب می تواند تفاوت را ایجاد کند. فنجان ها و قاشق ها اندازه گیری دقیق را برای پخت دقیق تضمین می کند. کاسه های همزن برای ترکیب مواد و تهیه خمیر یا خمیر ضروری هستند. ورقه های پخت برای همه چیز از کوکی ها گرفته تا سبزیجات برشته ضروری است.

۷- چاشنی ها و سس ها برای غذاهای خوش طعم

اجازه دهیدبا آن روبرو شوید، گاهی اوقات ساده ترین وعده های غذایی را می توان با چاشنی ها و سس های مناسب افزایش داد. سس کچاپ یک انتخاب کلاسیک برای همبرگر و سیب زمینی سرخ شده است، در حالی که سس مایونز برای ساندویچ ها و سس ها استفاده می شود. سس سویا به سیب زمینی سرخ شده و مارینادها عمق و اومامی می بخشد. برای تنوع بی‌پایانی از گزینه‌های طعم، این قطعات اصلی را در انباری خود نگه دارید.

۸- ابزارهای مفید برای کارایی آشپزخانه

زمان در آشپزی بسیار مهم است و داشتن ابزارهای مناسب می تواند دقایق باارزش شما را در آشپزخانه صرفه جویی کند. یک مخلوط کن غوطه ور برای پوره کردن سوپ ها و سس ها به طور مستقیم در قابلمه عالی است، در حالی که یک اجاق آهسته می تواند به شما کمک کند تا یک غذای مقوی را با حداقل تلاش تهیه کنید.

پرس سیر ابزاری مفید است که به سرعت سیر را بدون سر و صدا و آشفتگی چاقو و تخته برش خرد می کند. این گجت‌ها به سرعت برای آشپزخانه‌ای کارآمدتر مورد استفاده شما قرار می‌گیرند. تجهیز کابینت آشپزخانه شما به این موارد ضروری، راهی عالی برای اطمینان از این است که همیشه آماده آماده کردن طوفان هستید.

از ظروف اولیه آشپزی و ظروف همه کاره گرفته تا لوازم ضروری پخت و اقلام اصلی آشپزی، داشتن این اقلام در دست می تواند به شما کمک کند در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید و همچنین وعده های غذایی خود را به بالاترین سطح ارتقا دهید. بنابراین، چه برای خانواده‌تان آشپزی می‌کنید، چه میزبان یک مهمانی شام هستید، یا صرفاً یک غذای سریع و آسان برای خودتان درست می‌کنید، مطمئن شوید که این ۸ مورد ضروری را در کابینت آشپزخانه خود دارید.

سوالات متداول

اگر بودجه محدودی داشته باشم چه؟ آیا هنوز هم می توانم آشپزخانه خود را با این وسایل تهیه کنم؟

کاملا! بسیاری از این اقلام را می توان با قیمت های مقرون به صرفه خریداری کرد، به خصوص اگر در اطراف برای معاملات و تخفیف خرید می کنید. به جای خرید یکباره همه چیز، اقلامی را که بیشتر نیاز دارید اولویت بندی کنید و به مرور زمان به مجموعه خود اضافه کنید.

من اغلب آشپزی نمی کنم، آیا باید همه این موارد را داشته باشم؟

لازم نیست. اگر فقط گاهی اوقات آشپزی می کنید، ممکن است به همه این موارد نیاز نداشته باشید. با این حال، داشتن چند ابزار اولیه مانند یک چاقوی تیز و یک تخته برش، می تواند تهیه غذا را بسیار راحت تر و لذت بخش تر کند.

اگر آشپزخانه کوچکی با فضای ذخیره سازی محدود داشته باشم چه می شود؟

اگر آشپزخانه کوچکی دارید، ممکن است لازم باشد در راه حل های ذخیره سازی خود خلاقیت به خرج دهید. سرمایه گذاری در ابزارهای چند منظوره، مانند اجاق آهسته که می تواند هم برای پخت و پز و هم برای ذخیره سازی استفاده شود را در نظر بگیرید. همچنین می توانید از قفسه ها یا قلاب های دیواری برای آزاد کردن فضای پیشخوان و کابینت استفاده کنید.

آیا مواردی وجود دارد که در این لیست وجود ندارد که باید در آشپزخانه خود داشته باشم؟

این فهرست کامل نیست و ممکن است موارد دیگری نیز در آشپزخانه شما مفید باشد. بسته به سبک آشپزی و ترجیحات خود، ممکن است بخواهید ابزار یا مواد اضافی مانند تابه چدنی، غذاساز یا گیاهان تازه را در آن قرار دهید.

مشاوره رایگان تلفنی