ذخیره سازی و سازماندهی اتاق نشیمن برای فضایی بدون شلوغی

سازماندهی اتاق نشیمن
دسته بندی مقالات
برچسب ها

فضای ذخیره سازی در اتاق نشیمن اغلب ممکن است نامناسب یا نا به جا باشد. در حالی که می خواهید زیبایی را حفظ کنید، همچنین می خواهید یک جای خلوت راحت با دسترسی آسان به وسایل ضروری مانند کتاب و سایر وسایل سرگرمی ضروری ایجاد کنید. با کمی خلاقیت، می توانید از هر سانتیمتر مربع بیشترین بهره را ببرید.

راهنمایی این بخش ما را مرور کنید تا از درهم و برهمی جلوگیری کنید و فضای ذخیره سازی زیادی به دست آورید.

مبلمان حجیم را کنار بگذارید و به سقف برسید

مهم نیست که از چه تعداد گوشه و کنار استفاده می کنید، گاهی اوقات فضای کافی برای نگهداری همه چیزهای شما وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که وسایل شما باید روی مبلمان و کف خانه شما پراکنده بماند. در عوض، به راه‌هایی فکر کنید که از دیوارها و سقف‌ها استفاده کنید تا اتاق نشیمنتان بزرگ‌تر و منظم‌تر شود. قفسه های شناور هم شیک و هم کاربردی هستند و قلاب های آویزان نیز راهی عالی برای زیبا و مرتب نگه داشتن کتانی، پتو و کلاه هستند.

از طاقچه به عنوان قفسه استفاده کنید

یک طاقچه ی پهن می تواند به عنوان قفسه کتاب، مکانی برای ذخیره گنجینه های کوچک یا راهی برای نمایش آثار هنری عمل کند. استفاده اصلی هرچه که باشد، اقلامی را انتخاب کنید که مکمل سبک شومینه و اتاق نشیمن شما باشد. نیاز به قفسه بندی اضافی دارید؟ اضافه کردن یک قفسه شناور بالای طاقچه می تواند این کار را انجام دهد.

یک مبل با فضای ذخیره سازی پیدا کنید

یک مبل با کشوهای ذخیره سازی قطعا ارزش قیمت اضافی را دارد. این نه تنها به شما کمک می کند که فضا را خلوت نگه دارید، بلکه برای چیزهایی که نیاز به سازماندهی و ذخیره اقلام زیادی دارند نیز عالی است. با تعداد زیادی سبک و رنگ، مطمئناً یکی را پیدا خواهید کرد که متناسب با فضای شما باشد.

یک دیوار را کتابخانه کنید

اگر فضای کف در حداقل است، دیوارهای خود را به واحدهای ذخیره سازی تبدیل کنید. یک قفسه کتاب به اندازه دیوار بسازید و آن را با کتاب هایی بیش از یک کتاب پر کنید. از قفسه ها برای نگهداری گیاهان، تابلو دکوراتیو یا آثار هنری دیگر استفاده کنید. این کار هم به زیبایی هم به ذخیره سازی اقلام کمک بسیار می کند.

یک قسمت نشیمن پنجره را به فضای ذخیره سازی تبدیل کنید

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که یک نیمکت پنجره ای داشته باشید، از فضای زیر صندلی برای ذخیره سازی استفاده کنید. کشوها را اضافه کنید یا قسمت بالای نشیمنگاه را به یک نیمکت برگردان تبدیل کنید تا به فضای زیر آن دسترسی داشته باشید.

گوشه ای مناسب برای کودکان ایجاد کنید

خانواده هایی که میل به طراحی شیک و نیاز به نگهداری وسایل کودک دارند، می توانند خلاق باشند و هر دو را انجام دهند. گوشه ای از اتاق نشیمن را به فضای بازی یا هنری بچه ها اختصاص دهید و از چرخ دستی های چرخان یا انباری زیر میز استفاده کنید تا در پایان روز همه چیز را کنار بگذارید.

از هر سانتیمتر کمد سالن استفاده کنید

در فضاهای کوچکتر، خلاقیت کلیدی است. اگر یک کمد سالن یا گوشه ای در زیر راه پله دارید، از هر سانتیمتر برای ذخیره سازی استفاده کنید. یک میله کمد را با قفسه‌ها جایگزین کنید تا حجم کمد را دو یا سه برابر کنید.

یک میز قهوه دو طبقه تهیه کنید

ما همیشه عاشق یک میز قهوه شیک هستیم، به خصوص میز قهوه ای که دو برابر بیشتر اقلام ذخیره می کند. یک میز قهوه دو طبقه یک قفسه اضافی در پایین اضافه می کند تا وسایلی مانند کتاب، کنترل از راه دور یا وسایل تزئینی کوچک را بدون انداختن آنها در جعبه به نمایش بگذارد. همچنین زمانی که نیاز دارید غذا بخورید بدون اینکه همه وسایل خود را روی زمین یا لبه میز بگذارید، به خوبی کار می کند.

قفسه های شناور را آویزان کنید

از دیوار به نفع خود استفاده کنید و فضای ذخیره سازی عمودی ایجاد کنید. فراتر از قفسه های کتاب، به دنبال گزینه هایی باشید که با ترجیحات سبک شما مطابقت دارند. قلاب‌های شناور یا قفسه‌های شناور می‌توانند کتاب‌ها و زیورآلات کوچک را در خود جای دهند، در حالی که قلاب‌های کوچک می‌توانند گیاهان یا سایر موارد را به‌طور برجسته نشان دهند.

فضای تلف شده را به فضای ذخیره سازی تبدیل کنید

ترفندی که توسط سازندگان خانه های کوچک و معماران برای بازسازی آپارتمان های کوچک استفاده می شود، استفاده از هر اینچ سطح است. چندین فوت مکعب فضای بلااستفاده در زیر اکثر پلکان ها وجود دارد. به جای خالی گذاشتن دیوارها، قفسه های رول یا مکعب های ذخیره سازی را نصب کنید.

قفسه ها و کابینت ها را با هم ترکیب کنید

به جای قفسه های کتاب از کف تا سقف، دیواری ایجاد کنید که هر دو را ترکیب کند. از قفسه‌های کتاب برای نمایش استفاده کنید و وسایل اضافی را در کابینت‌هایی که به خوبی طراحی شده‌اند ذخیره کنید. این ترکیب همچنین یک نقطه ی تاکید در امتداد دیوار ایجاد می کند.

یک دیوار گیاهی ایجاد کنید

گیاهان آپارتمانی حس آرامش و رنگ سبز را به هر اتاقی اضافه می کنند. برای اتاق های نشیمن کوچک، گیاهان خود را به صورت عمودی نگهداری کنید. آنها را روی قفسه ها قرار دهید یا از پایه های بلند گیاهی استفاده کنید که به جای فضای کف از فضای دیوار استفاده می کنند.

وسایل الکترونیکی را در میز قهوه قرار دهید

ریموت یا تبلت را روی میز قهوه نگذارید. در عوض آن را در داخل ذخیره کنید. یک میز قهوه با قفسه ها یا کشوهای مخفی فضای قابل استفاده بیشتری اضافه می کند و به تمیز نگه داشتن اتاق نشیمن شما بدون تمیز کردن اضافی کمک می کند.

از یک صندوق به عنوان میز قهوه استفاده کنید

در حالی که گزینه‌های جدولی برای ایجاد فضای ذخیره‌سازی اضافی وجود دارد، اگر از قبل آنها را دارید، می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. یک صندوق  یک میز محکم برای نگهداری کتاب و سایر اقلام ایجاد می‌کند و در عین حال فضای زیادی برای نگهداری وسایل اضافی در اتاق نشیمن دارد.

از یک پشته کتاب به عنوان یک قفسه کوچک استفاده کنید

آیا به مکانی برای گذاشتن فنجان قهوه یا شمعی در کنار مبل نیاز دارید؟ کتاب‌های بزرگ را جمع آوری کنید و آن‌ها را روی هم بچینید تا یک قفسه کوچک تشکیل دهید. می‌توانید با اندازه‌های مختلف و گزینه‌های انباشته بازی کنید تا دقیقاً به آنچه امیدوارید برسید.

از زیر پله به عنوان فضای اضافی استفاده کنید

در حالی که به تبدیل فضای زیر راه پله به مکانی برای کابینت و کشو اشاره کردیم، کاربردهای دیگری نیز برای آن وجود دارد. اضافه کردن یک صندلی اضافی یا میز کوچک که ممکن است فضای اتاق نشیمن را تنگ کند، می‌توان آن را به راحتی زیر پله‌ها حمل کرد تا یک گوشه مطالعه ساده ایجاد کند.

اقلام کوچک را در سبدهای تمیز نگهداری کنید

استفاده از سبدها می تواند موهبتی باشد. برای اقلام کوچکتر که در صورت عدم استفاده باید کنار گذاشته شوند، گزینه های کوچک و تزئینی را انتخاب کنید. آنها را می توان در واحدهای قفسه بندی نگهداری کرد یا در مکان های کمتر آشکار مانند پشت مبل قرار داد.

مشاوره رایگان تلفنی