ایده های رنگارنگ آشپزخانه برای زنده کردن خانه شما

ایده هایی برای رنگ کردن آشپزخانه
دسته بندی مقالات
برچسب ها

ممکن است آماده باشید تا به فروشگاه رنگ بروید، اما کارهای بیشتری می توانید بغیر از اینکه دیوارهای خود را با رنگ صورتی تند یا سبز آرام بخش کنید انجام دهید. رنگ می تواند به شکل گلدان، ظروف، کلبه و سایر اشیاء باشد. یا اینکه می‌توانید طیف گسترده‌ای از کاغذ دیواری های زنده را برای رنگ‌ های اضافه‌ تر که کمی متفاوت‌ تر به نظر می‌رسد، مطالعه کنید. اگر واقعاً احساس ماجراجویی می‌کنید، ترکیبی از همه این چیزها می‌تواند شروع خوبی برای فضای آشپزی شما باشد.

رنگ های جفت مختلف را کاوش کنید

آبی و قهوه ای همخوان هایی هستند که در طراحی دکوراسیون داخلی آن را بهشتی می خوانند. اگرچه آنها ممکن است اولین ترکیبی نباشند که به آن فکر می کنید، لحن پایه قهوه ای در برابر نمای بیرونی سرد آبی، ملودی بازیگوشی از رنگ ایجاد می کند که پالتی از رنگ های خنثی را افزایش می دهد.

یک انفجار مرجانی را اجرا کنید

رنگ مرجانی تعادل کامل صورتی و نارنجی است. فرقی نمی‌کند که رویه‌ها، قسمت‌های پایین‌تر و یا کل آشپزخانه‌ تان را با صورتی هلویی اشباع کنید، این یک سایه گرم و تند است که به‌خوبی می توان از آن استفاده و با هم ترکیب کرد.

تاریک و اشباع

برای مینیمالیست‌هایی که در مورد اضافه کردن کمدهای صورتی یا نارنجی خیلی مطمئن نیستند، رنگ آبی بهترین انتخاب بعدی است. مطمئناً فقط یک رنگ است، اما همان قدرت زمینی را ارائه می دهد که خنثی ها ارائه می دهند. لحن بد خلقی برای برخی کمی ماجراجویانه است، اما به محض اینکه روی دیوارها یا کابینت ها قرار بگیرد، پشیمان نخواهید شد.

طیف عمیق تری از رنگ ها را در نظر بگیرید

اگر سلیقه ی شما پیچیده است، روشنایی را کم کنید و از رنگ های یاقوتی، زمردی و یاقوت کبود استفاده کنید. ممکن است تعجب کنید که بسیاری از این جواهرات وقتی با هم جفت شوند واقعاً خوب عمل می کنند.

لایه های پایین و بالا هر دو

بسیاری مردم در آشپزخانه ها کابینت های بالایی یا پایینی را برای رنگ آمیزی انتخاب می کنند. اما، برای تزریق انرژی به فضا، هر دو را رنگ آمیزی کنید. حتی اگر خلق و خوی شما آرام و آرام باشد، یک سبز ملایم می تواند فضا را از حالت سفید و خنثی بیرون آورد.

با مشکی حرکات جسورانه انجام دهید

برخی ممکن است استدلال کنند که سیاه به عنوان یک رنگ به حساب نمی آید، اما برای کسانی که رنگ مورد علاقه آنها سیاه است، با این استدلال مخالف هستند. برای یک فضای پاپ دراماتیک که بیشتر از بژ یا خاکستری خنثی در آن استفاده می شود، کابینت یا دیوارهای خود را سیاه رنگ کنید.

ترکیب جسورانه

صورتی، آبی و قرمز ممکن است ترکیبی جسورانه به نظر برسند، اما هنگامی که در آشپزخانه دیده می‌شوند، واضح است که این سه رنگ حسی جادویی از خود ساطع می‌کند. طوفان فکری چند پالت و یافتن راه‌های منحصر به‌ فرد برای پیاده‌سازی آن‌ها، مانند اجاق قرمز، راهی عالی برای ایجاد آشپزخانه‌ای است که مد روز، اما بدیع به نظر می‌رسد.

رنگ ها و الگوهای پر جنب را انتخاب کنید

نارنجی، سبز آبی ترکیبی شیک هستند که شاید برای افراد ضعیف مناسب نباشد. اما، اگر از رنگ های مکمل و کمی پررنگ شدن الگوها بیزارید، این نوع فرمول ارزش به کار بردن در فضای آشپزی خود را دارد.

این ترکیب فضا را بسیار جسورانه و جذاب نمایش می دهد.

به سبز تکیه کنید

سبز یکی از معدود رنگ هایی است که می تواند خود را به عنوان رنگی خنثی پنهان کند و از آن دور شود. در حالی که اشباع کافی را برای آشپزخانه فراهم می کند، مانند هر پالت پر از رنگ های خنثی به نظر می رسد. همچنین با کابینت های چوبی و دیوارهای سفید به خوبی هماهنگ می شود و برای کسانی که به دنبال پوشش رنگی کل فضای آشپزی خود نیستند، گزینه ای ایده آل است.

آبی و سیاه

قدرت‌های طراحی قهوه‌ای و آبی را دیده‌اید، اما مشکی و آبی یکی دیگر از ترکیب‌های قدرتمند و غیر معمول هستند که بهتر است آن را در هنگام بررسی گزینه‌های رنگی خود در نظر داشته باشید. همچنین ترکیب این رنگ ها با سنگ های مرمر و کابینت های چوبی روشن بسیار جذاب و جسورانه است.

سبز آووکادو

احیای سبز آووکادو روندی است که همیشه پشت سر آن خواهیم بود. این ترکیب از دهه ۷۰ در اتاق‌های نشیمن، اتاق‌ خواب‌ها و اکنون آشپزخانه‌ها ظاهر می‌شود و به نوعی پیچیده و جذاب به نظر می‌رسد. به عنوان یک رنگ، واقعاً می تواند همه کارها را انجام دهد و در ترکیب با تن های چوبی، کابینت های سفید و دیوارهای آبی روشن، بسیار چشم نواز است.

سایه های غیرمنتظره را آزمایش کنید

نارنجی گدازه ای و مشکی یک جفت رنگ هستند که وقتی کنار هم قرار می گیرند به طور غیر منتظره ای عالی هستند. هوای روستاگرایی دارد. اما همچنین به رنگ‌های نئونی اشاره می‌کند که می‌توان آن را در عصر فوق مد دهه ی ۸۰ میلادی یافت. انتخاب این رنگ ها به یک فضای سفید  یک مزیت بزرگ می بخشد.

رنگی از مناطق استوایی را اضافه کنید

سبزآبی یک رنگ عالی برای آشپزخانه است زیرا سرزنده است و مضر نیست. با چاپ و اشیاء برجسته مناسب، بیشتر شبیه یک فضای آشپزی در خانه تعطیلات است، که وقتی شام را بعد از یک روز پر استرس کنار هم می‌چینید، آرامش‌بخش است.

فضا را با رنگ نرم کنید

در حالی که رنگ اغلب به عنوان راهی برای احیای مجدد یا اضافه کردن برخی شخصیت های تند به یک اتاق در نظر گرفته می شود، اما در نرم کردن فضا نیز استاد است. آبی‌های کرمی و سبزهای غبارآلود، به آشپزخانه احساس راحتی و زندگی می‌دهد.

به بافت ها فکر کنید

شاید شما در جستجوی بافت کمی بیشتر از تقویت رنگ هستید. شما می توانید با تعویض کابینت های سطح صاف معمول خود با صفحات چوبی، این ابعاد را ملموس تر کنید. اگر از سطوحی مانند تخته مهره ارتباط برقرار نمی کنید، می‌توانید از میان طرح‌های دیگر، حکاکی‌های پرآذین یا قوس‌های ساده را انتخاب کنید.

تک رنگ

ایده یک آشپزخانه فوق‌العاده رنگارنگ در تئوری فوق‌العاده به نظر می‌رسد، اما اگر می‌خواهید ابتدا آن را گرم کنید، یک رنگ را انتخاب کنید. به عنوان مثال، آبی به عنوان یک انتخاب مطمئن و آن را روی کابینت‌ها رنگ کنید. سپس، به آرامی رنگ ها را از طریق اشیایی مانند لیوان ها و بشقاب ها ترکیب کنید. این یک پالت زیبا ایجاد می کند.

برای رنگ به اشیاء خارجی تکیه کنید

ممکن است متناقض به نظر برسد، اما یک آشپزخانه سفید در واقع می تواند رنگارنگ باشد. با لوازم خانگی، ظروف غذاخوری و آثار هنری می توانید فضای اطراف دیوارهای ملایم را شاداب کنید.

آشپزخانه خود را با رنگ سبز زمردی بپوشانید

سبز جنگلی رنگی زمینی است، اما به دلیل تن عمیق آن، در عین حال براق است. نه به اندازه سبز لیمویی بازیگوش است و نه خنثی، اما فوراً فضای آشپزخانه ی شما را بالا می برد. سایه عمیق سبز نیز به خوبی با انواع رنگ ها و بافت ها جفت می شود، بنابراین می توانید طیف گسترده ای از سبک ها را بسته به صندلی های اطراف و وسایل روشنایی انتخاب کنید.

یک گوشه رنگارنگ ایجاد کنید

وقتی بقیه خانه شما با مجموعه ای زیبا از وسایل خنثی پوشانده می شود، یک آشپزخانه گوشه ای راهی فوق العاده برای ترکیب آن آب و هوای درخشانی است که می خواهید. همانطور که قبلا ذکر شد، رنگ های سبز انتخابی بی انتها هستند، زیرا آرامش را به آشپزخانه می بخشند و در عین حال از نظر زیبایی نیز دلپذیر هستند.

پالت را ثابت نگه دارید

اگر یک فضای ساده و تمیز همان چیزی است که به دنبال آن هستید، به منسجم نگه داشتن پالت رنگ شما در کل راه کمک می کند. این به این معنی است که کوچکترین جزئیات، مانند رنگ هود خود را در نظر بگیرید و آن را به همان سایه بقیه کابینت های خود رنگ کنید.

مشاوره رایگان تلفنی