راهکارهایی برای افزایش طول عمر فرش

راهکارهایی برای افزایش طول عمر فرش
دسته بندی مقالات
برچسب ها

از سیستم‌های گرمایشی گرفته تا لوله‌کشی تا کف‌پوش، همه چیز در یک ساختمان باید در طول زمان به درستی نگهداری شود تا کارآمد و مقرون به صرفه باشد. صرف نظر از نوع ساختمان، موقعیت مکانی یا متراژ مربع، مالکان و مدیران ساختمان نه تنها روی محصولاتی سرمایه گذاری می کنند که فضایی جذاب و راحت ایجاد می کند، بلکه طول عمر مورد نظر و بازگشت سرمایه را نیز در نظر می گیرند.

وقتی صحبت از خرید موکت و فرش می شود، مراقبت در چند سال اول بسیار متغیر است. مراقبت صحیح از فرش می تواند باعث افزایش عمر آن تا چندین دهه شود. با این حال، به تعویق انداختن مراقبت از فرش و موکت برای مدت طولانی، اجازه دادن به دائمی شدن خاک و لکه و فرسودگی یا پاره شدن الیاف است که می تواند طول عمر فرش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

سرمایه گذاری درست انجام دهید

فرش مزایای مختلفی را در خانه و اماکن تجاری ارائه می دهد، از جمله کمک به فضای کلی محیط و توانایی محدود کردن صدا.

هنگام انتخاب فرش به جزئیات و ویژگی های زیر توجه کنید:

محل قرارگیری :

آیا فرش و موکت دیوار به دیوار قرار می گیرد یا فقط در مناطق خاصی از ساختمان؟ اگر فرش در نزدیکی ورودی ها و خروجی ها قرار می گیرد، بهتر است فرشی بادوام انتخاب کنید و آن را با حصیر تکمیل کنید که بتواند خاک و رطوبت را جذب کند. به همین ترتیب، اگر فرش در مناطقی که غذا و نوشیدنی در آن سرو یا تهیه می شود قرار داده شود، قرار دادن فرش ضد لک یا استفاده از یک موکت ضد لک مفید خواهد بود.

دوام :

انواع موکت ها به طور فزاینده ای محبوب شده اند، زیرا هم بادوام هستند و هم به راحتی در کف قرار می گیرند و حتی در صورت نیاز جایگزین می شوند. گفته می‌شود، همه موکت ها یا فرش‌های سنتی به گونه‌ای ساخته نمی‌شوند که چندین دهه استفاده را تحمل کنند، بنابراین لازم است درباره دوام یک محصول با سازنده صحبت کنید.

ساخت و ساز :

اکثر مراکز تجاری، موکت های پرزدار را به دلیل فرآیند نصب ساده و قیمت پایین آن انتخاب می کنند. با این حال، فرش ساخته شده با ۱۰۰٪ پشم یا ترکیبات پشمی می تواند ظاهر و احساسی مجلل ارائه دهد و در عین حال نگهداری آن آسان باشد. ساخت فرش نه تنها برای اهداف طراحی مهم است، بلکه بر محصولاتی که برای تمیز کردن و نگهداری موثر آن در طول زمان نیاز دارید نیز تأثیر می گذارد.

پایداری :

امروزه راه های متعددی برای کاهش ردپای محیطی ساختمان وجود دارد. برای فرش، توجه به تعهد سازنده به مواد و فرآیندهای پایدار مهم است، زیرا برخی از فرش ها با مواد مضر درمان می شوند. شما همچنین می توانید فرش ساخته شده با مواد بازیافتی را انتخاب کنید.
استراتژی های موفقیت
پس از انتخاب فرش مناسب برای تاسیسات خود، نوبت به تدوین برنامه نگهداری می رسد. اکثر فرش های تجاری باکیفیت، عمری بین ۱۰ تا ۳۰ سال دارند. برای رسیدن به حداکثر این زمان، نیاز به مراقبت مناسب به طور منظم دارد . چهار مورد مراقبت هوشمند از فرش شامل نگهداری پیشگیرانه، نگهداری روزانه، نگهداری موقت و نگهداری ترمیمی است.

با اجرای استراتژی های زیر این سنگ بنا را حفظ کنید:

هر روز جاروبرقی بکشید

تقریباً ۸۵ درصد خاک از کفش های مهمانان به داخل خانه ایجاد می شود. بسته به مکان و فصل، این می تواند شامل همه چیز از شن، نمک، خاک و غیره باشد. هنگامی که خاک روی فرش باقی می ماند، در الیاف فرو می رود و جمع می شود و حذف آن را دشوارتر می کند. برای حذف موثر خاک از فرش، نه تنها جاروبرقی هر روز ضروری است، بلکه سرمایه گذاری روی یک جاروبرقی با کیفیت بالا، یک امر ضروری است.

علاوه بر خاک های خشک، خاک های مرطوب مانند باران، برف و گل اغلب به تار و پود فرش راه پیدا می کنند. نصب حصیر در ورودی ها و خروجی ها و همچنین در مکان های پرتردد و مشترک می تواند به کاهش رسیدن خاک به فرش کمک کند و خطر لکه هایی را که برای از بین بردن آنها به تلاش و محصول بیشتری نیاز دارد، کاهش می دهد.

از روفرشی استفاده کنید

برای افزایش عمر فرش بهتر است در قسمت‌های پر رفت و آمد منزل خود از روفرشی استفاده کنید‌. انداختن روفرشی روی فرش‌ها اجازه نمی‌دهد که تار و پود فرش آسیب ببیند و یا پوسیده شود. روفرشی از لک شدن فرش نیز جلوگیری می‌کند. روفرشی‌هایی که با استفاده از مواد نانو تولید شده‌اند، اجازه نمی‌دهند که آب به فرش نفوذ کند. بعضی از منازل آفتاب‌گیر هستند و نور آفتاب در بعضی از ساعات روز به صورت مستقیم به محیط داخلی نفوذ می‌کند. تابش نور آفتاب رنگ الیاف فرش را تغییر می‌دهد و باعث پوسیدن شدن تار و پودر آن می‌شود. به طوری که تفاوت رنگ در قسمت‌های مختلف فرش باعث می‌شود که فرش کهنه‌تر به نظر برسد. یکی دیگر از فواید استفاده از روفرشی جلوگیری از تغییر رنگ الیاف فرش در برابر نور آفتاب است.

آموزش منظم ارائه دهید

نقش های نظافتی در اماکن تجاری اغلب هزینه های مالی بالایی را دربر دارند. نه تنها این، بلکه مراقبت از فرش و کف نیاز به یک رویکرد ثابت دارد. مثلا اگر نشتی آب فوراً رسیدگی نشود، فرش را لکه دار می کند. اگر خاک ها در طول یک هفته جمع شوند، احتمال اینکه با یک بار خلاء به طور موثر حذف شوند، بسیار کمتر است. نگهداری فرش با بالاترین استانداردها مستلزم آموزش کامل و مکرر در طول دوره تصدی هر کارمند است.

مراقبت از فرش با رطوبت کم را انجام دهید

مراقبت از فرش با رطوبت کم به محافظت از ظاهر فرش با هزینه کم کمک می کند و در عین حال عمر فرش را افزایش می دهد. رطوبت بیش از حد یک راه سریع برای تأثیرگذاری بر طول عمر فرش است که منجر به رشد کپک می شود. با استفاده از سیستم های قالیشویی کم رطوبت متشکل از ماشین آلات و مواد شیمیایی، فرش تمیز می ماند. همچنین یک روش تمیز کردن بسیار پایدار است، زیرا به آب و انرژی کمی نیاز دارد.

تعمیر و نگهداری ماشین آلات

ماشین‌های شستشوی فرش برای عملکرد مطلوب و حذف موثر خاک از فرش نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند. پس از هر بار استفاده، مطمئن شوید که برس ها را بشویید و آنها را برای هر گونه مشکلی، مانند موهای آسیب دیده، بررسی کنید، که می تواند به این معنی باشد که زمان تعویض فرا رسیده است. به نازل های اسپری که مواد شیمیایی پاک کننده را نیز توزیع می کنند، دقت کنید، زیرا ممکن است به مرور زمان مسدود شوند.

پاکسازی عمیق سالانه یا دو سال یکبار انجام دهید

ایده خوبی است که هر سال زمانی را برای تمیز کردن عمیق تعیین کنید تا اطمینان حاصل شود که خاک های باقی مانده به طور موثر پاک می شوند. توصیه می شود از یک شرکت معتبر برای استخراج آب گرم استفاده کنید تا مطمئن شوید که این کار به درستی انجام می شود و به فرش آسیب نمی رساند.

برای اطمینان از ماندگاری فرش شما برای دهه‌های آینده، سرمایه‌گذاری روی فناوری تمیز کردن فرش، استراتژی‌های تمیز کردن و آموزش اثبات شده الزامی است. وضعیت فرش شما بر رضایت مهمانان و ساکنان شما تأثیر می گذارد.

مشاوره رایگان تلفنی