ایده های تزئین ورودی خانه

ایده های تزئین ورودی خانه
دسته بندی مقالات
برچسب ها

فضای ورودی یک هدف کاربردی دارد. برای مثال، ورودی جایی است که کفش‌هایتان را در بیاورید، کلیدهایتان را بگذارید و کتتان را آویزان کنید. همچنین اولین تصور را از خانه شما ایجاد می کند و در نتیجه یک شناسه را برای بقیه فضای شما ایجاد می کند. ورودی خود را به عنوان فضای خوشامدگویی در نظر بگیرید.

پادری ورودی منزل

شاید اولین برداشت واقعی برای خانه شما درب ورودی باشد، اما بعد از آن، منظره ای که مقابل درب ورودی می بینیم به همان اندازه مهم است. یک مبادله ساده و شیک که ما توصیه می کنیم درست در زیر پای شما است. پا دری داخلی خود را با یک فرش عتیقه که لحنی کلاسیک و دنیوی ایجاد می کند، ارتقا دهید.

هنگام انتخاب موکت و فرش برای ورودی خود، چند نکته دیگر که باید در نظر داشته باشید شامل انتخاب فرشی که از مواد بادوام مانند پشم ساخته شده است. فرش‌های طبیعی، برخلاف فرش‌های مصنوعی، پنبه‌ای یا ابریشمی، می‌توانند فرسودگی و پارگی ترافیک سنگین پا را کنترل کنند. همچنین، شکل فرش خود را با هم مخلوط کنید. در حالی که شکل مستطیلی محبوب است، یک فرش مربع یا مستطیل شکل و حتی یک رانر ممکن است فرم مناسب‌تر برای فضای شما باشد.

بازی با مقیاس

هنرهای بزرگ همیشه یک نقطه ی تاکیدی شیک ایجاد می کند. برای انتخاب یک قطعه برای ورودی خود، در نظر بگیرید که این یکی از اولین چیزهایی است که افراد هنگام ورود به خانه شما خواهند دید، بنابراین چیزی را انتخاب کنید که شخصیت شما را به بهترین شکل بیان کند.

روشن کردن

برای یک تزئین سریع شیک در یک فضای کوچک، یک لوستر شیک یا چراغ آویز می تواند واقعاً متحول کننده باشد بدون اینکه خطر به هم ریختگی را به وجود بیاورد. با گزینه های برای این کار وجود دارد، می توانید چیزی را بیابید که متناسب با ترجیحات و سبک شما باشد، بدون هیچ زحمتی.

جایی برای نشستن

یک راه ساده برای اینکه مهمانان احساس کنند که در خانه هستند این است که یک صندلی به طور برجسته در ورودی شما قرار گیرد. نیمکت‌ها و صندلی‌ها به طور یکسان فرصتی برای نشستن در حین پوشیدن یا درآوردن کفش‌ها فراهم می‌کنند.

صندلی ورودی را نیز می‌توان به راحتی با بالش‌ها و گیاهانی که سبک شخصی شما را به نمایش می‌گذارد تزئین کرد. پیش نمایشی از بقیه خانه.

چشم ها را به سمت بالا بکشید

ورودی یک فرصت عالی برای به نمایش گذاشتن سقف های بلند و سایر جزئیات معماری است که یک ورودی بزرگ ایجاد می کند. نورپردازی روشی فوق العاده برای انجام این کار است و هیچ چیز مانند وسایل تزئینی و پیچیده توجه شما را جلب نمی کند. از پذیرفتن ترکیبی از اشکال هندسی، خطوط و منحنی ها نترسید تا چشم را در یک لحظه شگفت انگیز به اطراف اتاق هدایت کنید.

ترکیب کردن

میز کنسول یک انتخاب کلاسیک برای تزئین ورودی منزل است و سطح کافی برای قرار دادن کلیدها یا پست ها را ارائه می دهد، اما هنگام طراحی یک طرح تصویری کنسول از کجا باید شروع کرد؟

یک لامپ جالب، یک سینی جذاب و یک چیدمان گل، یک شی مجسمه‌ای روی دسته‌ای از کتاب‌ها در کنار قاب عکس.

خوشامدگویی گرم به دوستان

اگر قصد دارید سهم خود را از میزبانی و سرگرمی انجام دهید، یک پالت خنثی گرم و دعوت کننده (و همچنین متمرکز) راهی عالی برای استقبال از مهمانان است. رنگ های چوب طبیعی و فرش های خنثی ترکیبی عالی برای خوشامدگویی، سرگرمی و خداحافظی آخر شب با بهترین دوستان هستند.

یک تم را انتخاب کنید

برای داشتن یک ظاهر منسجم، اول نگاهی به سبک خانه خود داشته باشید، ظاهری یکپارچه را انتخاب کنید تا انتخاب های دکوراسیون داخلی خود را در اطراف خود متمرکز کنید. می‌توانید رنگ‌های پررنگ و موارد کمی ناهماهنگ اضافه کنید. اگر چیزی مثل استایل بوهو را ترجیح می دهید، به سمت بافت های طبیعی و گیاهان بروید.

فضای ذخیره اضافی ایجاد کنید

محل نگهداری مطمئناً چیزی است که باید در هنگام تزئین ورودی خود در نظر داشته باشید. با توجه به اینکه وسایل مهمی مانند کفش، چتر و حتی کلید اغلب در آن قسمت باقی می‌مانند، مطمئن شوید که فضاهای اختصاصی برای قرار دادن آنها دارید. یک سبد بافته شده در نزدیکی ورودی برای نگهداری اقلام مختلف یا مجموعه ای از قلاب های تزئینی که روی دیوار آویزان شده اند، نمونه های عالی هستند.

یک میز کوچک اضافه کنید

فضای کف کافی دارید؟ یک میز کنسول کوچک یا باریک می تواند به عنوان یک فضای ذخیره سازی کاربردی بدون اشغال فضای زیاد عمل کند. بعلاوه، می‌توانید با وسایل شخصی یا یک چراغ رومیزی آن را تزئین کنید.

درب منزل

چسبیدن به در چوبی یا سفید مشکلی ندارد، اما گاهی اوقات امتحان کردن چیزهای متفاوت می تواند سرگرم کننده باشد. توجه را به یک فضای کوچک جلب کنید و درب خانه خود را با رنگی فراموش نشدنی رنگ آمیزی کنید. مثلا یک رنگ آبی زیبا که می تواند از خود آرامش ساطع کند.

آینه اضافه کنید

برای انعکاس نور بیشتر و جلوه دادن فضای بزرگتر، از آینه ها استفاده کنید. علاوه بر این به شما امکان می دهد قبل از بیرون رفتن از درب بررسی کنید که چگونه به نظر می رسید، واقعاً سطحی از ظرافت را اضافه می کند. فرقی نمی‌کند که بخواهید از آینه قدی استفاده کنید یا به سراغ چند آینه کوچک بروید، آینه‌ها واقعاً می‌توانند یک فضا را جمع کنند.

کاشی تزئینی را اضافه کنید

در حالی که فرش‌ها همیشه موهبتی برای تغییر چیزها هستند، این تنها راهی نیست که می‌توانید کف خود را برجسته کنید. با توجه به اینکه ورودی معمولاً فضای کوچکتری دارد، با قرار دادن کاشی های تزئینی آن را زیباتر کنید. با الگوهای بصری خیره کننده و رنگ های زرق و برق دار، میتوانید به آن فضای کوچک زندگی ببخشید.

نقاشی دیواری خیره کننده

هیچ چیز مانند یک نقاشی دیواری زرق و برق دار جذاب نیست – اما نقاشی های دیواری فقط برای دیوارهای برجسته در اتاق خواب یا اتاق نشیمن نیستند. طرحی زیبا به راهروی ورودی اضافه کنید و فضایی هنری ایجاد کنید.

نقاش خوبی نیستید؟ نگران نباشید؛ گزینه های زیادی برای کاغذ دیواری وجود دارد که می توانند همان جلوه را برای شما فراهم کنند.

راه پله ها

اگر یکی از اولین چیزهایی که هنگام ورود به خانه خود می بینید، راه پله است، سعی کنید کمی آن را آرایش کنید. پوشاندن پارچه روی پله ها می تواند در یک مکان غیرمنتظره رنگ و طرح را اضافه کند. گزینه دیگری که می توانید امتحان کنید اضافه کردن کاشی تزئینی به جلوی هر پله است.

چند گیاه اضافه کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای زیبا کردن هر اتاق، افزودن گیاهان است و نزدیک درب ورودی شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. با تنوع و سبک‌های فراوانی که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، به شما امکان می‌دهد تا فضای بیرون را وارد خانه کنید. چه بخواهید به مجموعه‌ای کوچک در گلدان‌ها و چیدمان‌های مختلف بچسبید یا یک گیاه بزرگ را انتخاب کنید.

مبلمان را به خط مقدم بیاورید

افزودن یک میز به ورودی خود مکانی عالی برای نمایش دکور یا نگه داشتن موارد مهم در دسترس است، اما میزها تنها گزینه شما در اینجا نیستند. استفاده از یک میز تزیینی یا یک کمد قدیمی یک راه عالی برای ترکیب همه چیز و ایجاد یک چیدمان زیبا است. به علاوه، کشوهای اضافی برای ذخیره سازی همیشه کاربردی هستند.

دکور خود را لایه بندی کنید

هرگز قدرت لایه بندی دکوراسیون خود را برای ایجاد چیزی تازه و جدید دست کم نگیرید. شما حتی مجبور نیستید بیرون بروید و اقلام جدید بخرید. به آنچه در حال حاضر دارید نگاهی بیندازید و ترکیبات مختلف را با هم آزمایش کنید.

سقف خود را رنگ کنید

به جای بردن یک غلتک رنگ به دیوارهای خود، چشمان خود را بالا ببرید! رنگ آمیزی سقف، به ویژه با رنگ های تند یا الگوی برجسته، چشم همه را متمرکز نگه می دارد – که یک امتیاز بزرگ برای ورودی های کوچک است. به خصوص اگر سقف شما از اتاق های دیگر جدا شده باشد، می توانید با خیال راحت با امکانات بازی کنید.

از پله های خود برای نمایش دکور استفاده کنید

استفاده از چیزهایی که دارید همیشه حرکت خوبی است. اگر فضای زیادی برای اضافه کردن دکوراتیوها ندارید، یا اگر می‌خواهید رویکرد متفاوتی داشته باشید، سعی کنید از پله‌های خود به عنوان مکانی برای نمایش چند مورد از دکورها استفاده کنید. شما نمی خواهید گزینه های خود را خیلی بزرگ کنید یا تعداد زیادی اضافه کنید و مسیر بالا رفتن از پله را مسدود کنید، اما یک گیاه ساده می تواند لمس کاملی را ایجاد کند.

مشاوره رایگان تلفنی