چگونه طراحان داخلی یک آپارتمان کوچک را شبیه یک کاخ می کنند

تبدیل یک آپارتمان کوچک به کاخ
دسته بندی مقالات
برچسب ها

بر کسی پوشیده نیست که یافتن آپارتمان‌های بزرگ سخت است، به خصوص اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید که دارای قیمت‌های بالای اجاره‌ای است. گاهی اوقات باید متراژ مربع را فدای مکان مناسب کنید، اما فقط به این دلیل که در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید به این معنی نیست که نمی‌توانید آن را شیک و بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهید.

در واقع، با چیدمان، اثاثیه و ترفندهای سازماندهی مناسب، حتی کوچکترین در بازسازی خانه های کوچک می توانند مانند یک قصر باشند.

به همین دلیل ما چگونگی استفاده حداکثری از یک فضای زندگی کوچک را به شما یاد می دهیم. پیشاپیش، بیاموزید که چگونه چیدمان، دکوراسیون، انبار و لوازم جانبی خود را برنامه ریزی کنید تا محل رویاهای خود را بدون توجه به متراژ مربع خود بسازید. به زودی خواهید دید که اندازه همیشه مهم نیست.

برای چیدمان استراتژیک داشته باشید

وقتی صحبت از قسمت های اصلی زندگی می شود طراحان توصیه می کنند، هیچ مبلمانی در وسط اتاق شناور نداشته باشید. در عوض، تکه های تاکیدی خود را در اطراف مبل متمرکز کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد.

به‌جای جمع کردن تعداد زیادی از قطعات مختلف، سعی کنید اقلامی را تهیه کنید که بسیار کاربردی هستند.

مقیاس را در نظر بگیرید

تزئین دیوارهای شما با چند قطعه هنری بزرگ بهترین راه برای نزدیک شدن به دکوراسیون است. در یک اتاق خواب کوچک، یک اثر هنری بزرگ بهتر از دو یا سه قطعه کوچک کار می کند. روی مبل هم همینطور است. از دیوار گالری بگذرید و به این فکر کنید که چگونه فضای دیوار عمودی خود را با وسایل کمتری بپوشانید.

به دیوار های خود روشنایی ببخشید

اگر بین رنگ تیره و روشن مردد هستید به شما توصیه می کنیم  که رنگ سفید یا خاکستری ملایم را برای دیوارهای آپارتمان کوچک خود انتخاب کنید. شما می‌توانید با وسایلی دیگر مانند مبل‌های مخملی شگفت‌انگیز، فرش‌های قدیمی بافته‌شده سرد، یا آثار هنری بر روی دیوارها، رنگ را وارد فضا کنید.

برای هر چیزی مکانی داشته باشید

وقتی در مکانی کوچک و تنگ زندگی می کنید، تمیز و منظم نگه داشتن فضای خود بیش از هر چیز دیگری مهم تر است. عدم وجود درهم و برهمی، خانه شما بزرگتر و جادارتر احساس می شود. مکانی مشخص برای هر چیزی که دارید داشته باشید.

روش‌های نوآورانه ذخیره‌سازی را بپذیرید

قفسه بندی، چه روی دیوار باشد، چه در قالب یا یک قفسه کتاب، بهترین دوست شما خواهد بود زیرا از فضای عمودی بهره می برد. یک قفسه کتاب با قفسه‌های باز در بالا و کابینت‌های بسته در پایین یا حتی قفسه‌های مناسب سفارشی تهیه کنید تا گوشه‌ای نامناسب را به فضایی کاربردی‌تر تبدیل کنید.

وقتی صحبت از دکوراسیون یک آپارتمان کوچک به میان می آید، ذخیره سازی کلیدی است. بزرگترین مشکل فضاهای کوچک کمبود فضای ذخیره سازی و کمد است. برای رفع این مشکل، طراحان به شما توصیه می کنند که برای هر اتاق در خانه خود روی قطعات ذخیره سازی سرمایه گذاری کنید.

به طور مثال: قفسه‌های آویزان برای آشپزخانه، حسی گرم و خانگی می‌بخشد و به کاهش فضا کمک می‌کند.

اتاقی برای لوازم جانبی پیدا کنید

ممکن است وسوسه شوید که یک چیدمان مینیمال را در فضای کوچک خود انتخاب کنید. فقط به این دلیل که در یک فضای کوچک هستید به این معنی نیست که باید از لوازم جانبی صرفه جویی کنید.

مطمئناً، ممکن است به تعداد کل قطعات کمتری نیاز داشته باشید، اما این منطقه ای است که ارزش سرمایه گذاری را دارد. پیشنهاد می‌شود مبلمانتان را با بالش‌های پرتابی تزئین کنید، آثار هنری را روی دیوارها آویزان کنید و میز قهوه‌تان را با چند کتاب شیک طراحی کنید.

برای صرفه جویی در فضا، چراغ های دیواری را انتخاب کنید

در فضاهای کوچک بیشترین چیزی که اهمیت دارد، شلوغ نشدن کف خانه است. نورپردازی دیواری با نمایه‌ای براق را انتخاب کنید تا فضای با ارزشی را به دست آورید.

نور طبیعی را در آغوش بگیرید

از نور طبیعی اتاق حداکثر استفاده را ببرید. کرکره ها جایگزینی عالی برای پرده ها هستند و حفظ حریم خصوصی و کنترل نور را بدون اشغال فضا فراهم می کنند. اگر می خواهید از پرده ها استفاده کنید رنگ های روشن را برای آنها انتخاب کنید.

ایجاد فضا با استفاده از آینه

این یکی از ترفند های قدیمی است که واقعا کار می کند. شما می توانید فوراً با افزودن آینه های بیشتر، توهم فضا را ایجاد کنید. بهتر از همه، یک آینه بزرگ را انتخاب کنید تا کل دیوار را بپوشاند.

آینه با انعکاس نور توهم فضا را ایجاد می کند، فضای داخلی شما را دو برابر می کند. سعی کنید پالت رنگ را روشن و مطبوع نگه دارید تا به جلوه کلی کمک کنید.

توجه را به پنجره ها جلب کنید

برای اینکه تا حد امکان نور وارد شود، مطمئن شوید که هیچ چیزی پنجره های شما را مبهم نمی کند. از آویزان کردن پرده های سنگین خودداری کنید و به جای آن از پرده های کوچک استفاده کنید.

همچنین، به یاد داشته باشید که پنجره ها را تمیز نگه دارید، این کار باعث روشنایی بیشتر فضا می شود. رنگ آمیزی دور پنجره می تواند به جلب توجه به منبع نور طبیعی کمک کند که به احساس فضا کمک می کند.

 با قطعاتی حواس را پرت کنید

وقتی صحبت از ایده‌های اتاق نشیمن کوچک می‌شود، مبلمان چند منظوره بسیار کاربردی هستند.

یک یا دو آیتم معمولی مانند یک چراغ رومیزی بزرگ، یک اثر هنری جذاب یا یک صندلی راحتی که با پارچه‌ای افسانه‌ای پوشیده شده است را انتخاب کنید و بقیه اتاق را نسبتاً از شلوغی دور نگه دارید. اینها باعث می شوند اتاق احساس به روزی داشته باشد و توجه را از اندازه آن دور کند.

یک فوکوس مرکزی با نور بالای سر ایجاد کنید

یک فضای نشیمن را با یک چراغ آویز آویزان و میز قهوه گرد با دقت قرار داده شده مشخص کنید. این دو قطعه با هم کار می کنند تا یک نقطه کانونی ایجاد کنند که می توانید چند صندلی در اطراف آن بنشینید و هنگام بازدید مهمانان، کوسن ها یا چهارپایه های کف را اضافه کنید.

نمایش اشیاء مورد علاقه

فقط به این دلیل که اتاق نشیمن شما در قسمت کوچکی قرار دارد، به این معنی نیست که باید تمام وسایل مورد علاقه خود را در انبار پنهان کنید. اگر اشیایی دارید که ارزش نشان دادن دارند، آنها را در یک قفسه باز، بالای مبل به نمایش بگذارید. آویزان کردن تابلو دکوراتیو پذیرایی نیز به منحرف کردن چشم کمک می کند.

آن را چند منظوره کنید

اگر اتاق نشیمن شما به عنوان مکانی برای اقامت مهمانان تبدیل می شود، مبلمان چند منظوره دنیای متفاوتی را ایجاد خواهند کرد. در اینجا یک تخت خواب مخصوص روز به عنوان مبل و مکانی دنج برای استراحت سر مهمانان تبدیل می شود. فضای ذخیره سازی داخلی یک امتیاز اضافی است، به خصوص زمانی که فضا کم باشد.

مشاوره رایگان تلفنی