راهنمایی برای انتخاب سبک درب کابینت

انتخاب درب کابینت
دسته بندی مقالات
برچسب ها

انتخاب درب مناسب برای کابینت آشپزخانه تصمیم کوچکی نیست. به همین علت، آنها یک عنصر دیداری بسیار مهم در آشپزخانه شما هستند، به این معنی که طرحی که برای درب کابینت انتخاب می کنید تأثیر مهمی بر طراحی کلی آشپزخانه خواهد داشت. صرفاً بر اساس انتخاب درب کابینت خود، می توانید تم را برای آشپزخانه ای مینیمال و کلاسیک، روشن و سرگرم کننده، پیچیده و تصفیه شده طراحی کنید.

بنابراین جای تعجب ندارد که تعداد گزینه ها برای انتخاب شما می تواند بسیار زیاد باشد. برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد اینکه کدام درب کابینت را انتخاب کنید، ما یک راهنمای مفید در مورد سبک های رایج درب کابینت و همچنین معیارهایی که باید به دنبال آن باشید، گردآوری کرده ایم. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید کدام یک از این درب ها برای سبک آشپزخانه و بودجه شما مناسب است.

معیارهای انتخاب درب کابینت

روش های متفاوتی وجود دارد که شما می توانید انتخاب های خود را در مورد درب های کابینت مورد بررسی قرار بدهید. هر کس روش خود را دارد و هیچ یک از این روش ها اشتباه نیست. با این حال، اگر احساس می‌کنید با همه احتمالات غرق شده‌اید، دانستن برخی از معیارهای استاندارد برای انتخاب انواع درب‌های کابینت می‌تواند مفید باشد.

چند مورد از معیارهای رایجی که افراد هنگام انجام این انتخاب ارزیابی می کنند عبارتند از:

۱. چیدمان و سبک آشپزخانه

برای بازسازی خانه شما دارای یک موضوع و سبک است که در سرتاسر آن دیده می شود. هر تکه از مبلمان، فرش و هر چراغی که در خانه شما وجود دارد می تواند به این موضوع کمک کنند و هیچ محلی در خانه شما از این امر مستثنی نیست. در حالی که ممکن است سبک دکوراسیون در اتاق خواب و اتاق نشیمن تا اتاق ناهارخوری کمی متفاوت باشد، احتمالاً یک تم ثابت در سراسر خانه شما اجرا خواهد شد. این شامل آشپزخانه نیز می شود.

وقتی نوبت به تصمیم گیری در مورد درب کابینت می رسد، از نظر سبک کلی دکوراسیون خانه خود به آنها فکر کنید. آیا خانه شما کلاسیک و شیک است؟ یا مدرن و مینیمالیست؟ جسور، روشن و سرگرم کننده چطور؟ هر سبکی که خانه شما بر اساسآن چیدمان شده است، درب های کابینت آشپزخانه شما نیر باید بر اساس همان سبک باشد.

همانطور که به سبک کلی خانه خود فکر می کنید، ممکن است عاقلانه باشد که مدتی را به فکر کردن در مورد چیدمان آشپزخانه خود اختصاص دهید. آیا L شکل است؟ U شکل؟ به این فکر کنید که سبک های مختلف درب ها در چیدمان فعلی شما چگونه به نظر می رسند و اجازه دهید این تصمیم شما را بر این اساس هدایت کند.

۲. قیمت

مانند هر چیز دیگری، درب های کابینت در طیف گسترده ای از قیمت ها و سبک ها وجود دارد. برخی از آنها گران تر هستند، در حالی که برخی دیگر ارزان تر هستند و برای تمام بودجه ها درب وجود دارد.

همانطور که گزینه‌های درب کابینت را مرور می‌کنید، توصیه می‌کنیم برای شروع گزینه‌های موجود را بررسی کنید تا درک کاملی از محدوده‌های قیمت معمولی به دست آورید. سپس، به بودجه خود نگاه کنید و تصمیم بگیرید که چقدر پول می خواهید خرج کنید. این تصمیم را با قیمت درب های کابینت مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که به سرعت می توانید بسیاری از گزینه هایی را که در دو طرف محدوده قیمت مورد نظر شما قرار می گیرند حذف کنید.

۳. ساخت و ساز

در حالی که تعداد بی‌شماری طرح‌های زیبایی‌ شناختی مختلف برای کابینت‌ها وجود دارد، استخوان‌های ساختاری واقعی یک کابینت در دو گزینه اصلی ساخت و ساز متفاوت در دسترس هستند.

اولین گزینه کابینت های با دسترسی کامل است. این یک سبک اروپایی تر است که امکان ذخیره سازی کمی بیشتر در یک ساختار بدون قاب زیبا را فراهم می کند.

از سوی دیگر، دومین گزینه محبوب تر کابینت های قاب دار است. این سبک بیشتر در ایالات متحده رایج است و دارای کابینت های قاب بندی شده است که در بسیاری از سبک های فرعی مختلف ساخته شده اند.

۴. سبک درب و پایان

زیبایی شناسی بخش مهمی از فرآیند انتخاب است. از خود بپرسید که کدام رنگ‌ها و سبک‌ها را بیشتر دوست دارید و فکر می‌کنید کدام یک در آشپزخانه شما بهتر به نظر می‌رسد. این معیار به تنهایی به شما کمک می کند تا انتخاب ها را به میزان قابل توجهی محدود کنید.

دو سبک اصلی مختلف درب های کابینت به نام های روکش کامل و روکش استاندارد شناخته می شوند. بیایید به تفاوت های این دو سبک نگاه کنیم:

پوشش کامل کابینت تمام روکش خاکستری

همچنین به سبک یورو شناخته می شود، کشوها و درها با روکش کامل تقریباً به طور کامل روی جعبه را می پوشانند. از آنجایی که شکاف بین هر واحد درب کوچک است، این یک ظاهر یکپارچه ایجاد می کند. پروفیل صاف این درب ها برای کابینت هایی به سبک انتقالی یا معاصر مناسب است.

کابینت های روکش کامل امکان دسترسی کامل به جعبه کابینت را فراهم می کنند، به این معنی که فضای بیشتری برای نگهداری وسایل خواهید داشت. از جنبه منفی، کابینت ساز باید مراقبت بیشتری داشته باشد تا کشوها و درها به یکدیگر برخورد نکنند، که می تواند چالش خاصی در گوشه ها باشد. از آنجایی که ساخت و نصب این کابینت ها به دانش و دقت بالایی نیاز دارد، کابینت های روکش کامل گران تر از کابینت های روکش استاندارد هستند.

روکش استاندارد کابینت روکش استاندارد

این نوع کابینت که به عنوان پوشش جزئی نیز شناخته می شود، برای سالیان متمادی معمول بود. همانطور که از نام آن پیداست، درها فقط تا حدی سطح کابینت را می پوشانند و شکاف های بزرگ تری بین یک اینچ تا دو اینچ بین واحدها ایجاد می کنند.

چه در نهایت تصمیم به انتخاب یک روکش کامل یا یک روکش استاندارد بگیرید، هر دو سبک تزیینات تزئینی و سایر سبک‌های فرعی زیادی را ارائه می‌دهند، بنابراین مجبور نخواهید بود با انتخاب یک سبک یا سبک دیگر، زیبایی‌شناسی را به خطر بیندازید. فرقی نمی‌کند به‌دنبال درب‌های چوبی، میله‌ای یا دال‌دار باشید، آن‌ها را با هر دو نوع روکش پیدا خواهید کرد. این بدان معناست که شما می توانید هر سبکی را که ترجیح می دهید انتخاب کنید، بدون اینکه نگران از دست دادن گزینه های زیبایی شناسی باشید.

۵. گزینه های سبک درب اضافی

فراتر از موضوع ساده روکش ها، راه های متعدد دیگری وجود دارد که درب های کابینت شما می توانند از نظر سبک و طراحی متفاوت باشند.

به عنوان مثال، جلوی کشوها در دو سبک مختلف تولید می شوند. این سبک‌ها، پیشانی‌های کشو یک تکه هستند و جلوی کشوهای پنج تکه،سبکی که به عنوان تزئینی شناخته می‌شود. نه تنها می‌توانید کابینت‌های خود را سفارشی کنید، بلکه می‌توانید با کشوهایتان نیز آزادی و بیان را به خود بدهید.

لکه ها و پرداخت ها نیز یکی از عناصر مهم طراحی هستند که باید در نظر داشته باشید. کابینت‌ها و کشوها در رنگ‌ها، سایه‌ها و پوشش‌های متفاوتی هستند و توصیه می‌کنیم که انتخاب خود را بر اساس عوامل مختلفی مانند قیمت، طعم و انطباق کلی با سبک آشپزخانه‌تان به‌طور کلی انتخاب کنید.

مشاوره رایگان تلفنی