اشتباهات رایج در ساخت خانه

اشتباهات رایج در ساخت خانه
دسته بندی مقالات
برچسب ها

ساختن و بازسازی یک خانه جدید، برای بسیاری از افراد، رویایی است که به حقیقت پیوسته است. چه موضوعی می تواند هیجان انگیز تر از مشاهده ساخت و ساز و کمک به برنامه ریزی خانه جدید خودتان باشد؟ ولی موردی که در این زمینه وجود دارد در عین حال که این مسئله بسیار هیجان انگیز است در عین حال متأسفانه پر از اشتباهات بالقوه پرهزینه نیز است.

موقع ساختن خانه، بیشتر کارها بوسیله متخصصان آن کار که استخدام شده اند انجام می پذیرد. ولی با این وجود اشتباهات غیر عمدی رایج زیادی در طول مراحل برنامه ریزی برای ساخت خانه پیش می آید. جلوگیری از این موارد اشتباه کار سختی نیست، ولی اغلب بی توجهی به این موارد توسط متخصصان بعدا ممکن است بسیار پرهزینه باشد و برای اصلاح آن ها باید هزینه های زیادی پرداخت شود.

در این مطلب، برخی از رایج ترین این اشتباهات انجام شده در این دوران هیجان انگیز و اعصاب خردکن را مرور می کنیم. ما همچنین به شما اطلاع خواهیم داد که چگونه از این اشتباهات جلوگیری کنید و خود را از سردردهای بزرگ و صورت حساب های بزرگ در آینده نجات دهید.

انجام کار توسط خودتان بجای استخدام یک فرد متخصص

برای بسیاری از افراد و صاحب خانه ها، تهیه و خرید نقشه و طرح های آماده برای خانه و انجام سایر فعالیت های برنامه ریزی و ساخت و ساز خود بسیار جذاب است. تهیه این موارد به نظر باعث صرفه جویی در هزینه ای که برای پرداخت برای خدمات به افراد حرفه ای می دهید می شود و همه چیز ظاهرا ساده به نظر می رسد.

گول این موارد را نخورید و فکر نکنید این مسائل به همین سادگی قابل انجام است، معماران و طراحان حرفه ای خانه به دلایلی وجود دارند. این وظیفه آنهاست که با در نظر گرفتن هر جنبه ای، خانه ای محکم، قابل اعتماد و لذت بخش برای شما بسازند. شما برای تجربیاتی که آن هاسال ها در این زمینه کسب کرده اند هزینه پرداخت می کنید.

این هزینه ای است که شما در راه درستی خرج می کنید. تمام این هزینه ها در سطح بالایی برای توجه به جزئیات پرداخت می‌شود، برای مشکلات احتمالی که ممکن است متوجه آن نشوید و از آن‌ها آگاه نیستید.

اگر واقعاً عاشق طراحی خانه ای هستید که به صورت آنلاین یا در یک کاتالوگ پیدا می کنید، قبل از خرید نقشه ها و شروع ساخت، آن را به صورت حرفه ای نگاه کنید. این تضمین می کند که به خانه ای که می خواهید با مقاومت بالا و استاندارد بالا برسید.

هنگامی که به پروژه ساخت خانه می کنید، دو بار فکر کنید. سپس، چند بار دیگر فکر کنید. این یک شیر آب نشتی یا یک لولای در که می‌شکند نیست، اینجا مکان زندگی شما برای آینده شماست، کارهای بزرگتر و اساسی تر را به حرفه ای ها بسپارید.

استفاده از مواد بی کیفیت و غیز اصولی

در حالی که پیمانکار شما در مورد مواد مورد استفاده در خانه جدید شما پیشنهاداتی خواهد داشت، شما به عنوان صاحب خانه آینده حرف آخر را می گویید. پس از همه، شما کسی هستید که هزینه آن را پرداخت می کنید. در حالی که خرید ارزان‌ ترین گزینه‌های ممکن در مصالح ساختمانی باعث صرفه‌جویی در هزینه شما می‌شود، تقریباً تضمین می‌شود که هزینه آن را در آینده بپردازید.

مواد بسیار ارزان قیمت به دلایلی ارزان هستند. در بیشتر موارد، به این دلیل آن ها ارزان هستند که با استفاده از مواد اولیه بی کیفیت یا مواد پایه ساخته می شوند. آیا واقعاً می خواهید خانه شما از آن ها ساخته شود؟ البته که نه.

نیازی به استفاده از گزینه با بالاترین قیمت نیست. پیمانکار شما چندین گزینه را در اختیار شما قرار می دهد که از نظر آنها قابل اعتماد هستند، از قیمت متوسط ​​تا بالا. با آنها مشورت کنید و از احساس آنها در مورد هر محصول مطلع شوید.

آیا در گذشته از آن استفاده کرده اند؟ آیا از آن برای ساختن خانه برای خود یا یکی از عزیزانشان استفاده می کنند؟ در بیشتر موارد، یک محصول میان رده تمام چیزی است که برای اطمینان از اینکه خانه شما با ثباتی پایدار ساخته شده است، نیاز دارید. پایه ها، دیوارها و کفپوش ها و همچنین مواردی مانند سیم کشی و لوله کشی باید همیشه تا حد امکان محکم و سالم باشند.

برنامه ریزی مالی ضعیف

وقتی صحبت از ساخت خانه می شود، برخی از جنبه های مالی نسبتاً ساده هستند. با این حال، حتی ساده ترین جزئیات نیز می توانند در هیجان ساختن یک خانه جدید نادیده گرفته شوند.

داشتن بودجه، اولین و مهمترین قدم شماست. در اقتصاد امروز، منطقی نیست که خود را در بدهی و ساخت خانه رویایی خود غوطه ور کنید. به هر حال، شما می خواهید از زندگی در خانه لذت ببرید، و اگر رتبه اعتباری شما را پایین نیاورد، بسیار بیشتر از آن لذت خواهید برد! به محض اینکه تصمیم به ساخت گرفتید، بودجه ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

در حالی که بودجه خود را ایجاد می کنید، تحقیقاتی را انجام دهید تا متوجه شوید که احتمالاً خانه شما چقدر هزینه دارد. اگر متوجه شدید که نمی توانید هزینه آن را پرداخت کنید، چند سال صبر کنید تا بسازید.

اگر متوجه شدید که یک خانه جدید در حد بودجه شماست، در مورد سبک و اندازه خانه ای که قصد ساختن آن را دارید تحقیق کنید. محدوده قیمت متوسط ​​را محاسبه کنید. همچنین باید قیمت‌های شغلی فردی را بررسی کنید. برای مثال، برای تعیین نوع فونداسیونی که باید نصب کنید، با یک متخصص مشورت کنید، سپس در مورد میانگین هزینه نصب آن نوع فونداسیون تحقیق کنید. ممکن است تحقیق در هر جنبه به این روش خسته کننده به نظر برسد، اما نتایج ارزش آن را دارد.

زمانی که ارقام واقعی از میانگین نرخ‌ ها برای هر شغل را بدست آورید، ارقامی خواهید داشت که می‌توانید مذاکره خود را بر اساس آنها انجام دهید. هیچ‌کس نمی‌خواهد با یک پیمانکار چانه‌زنی کند، اما اگر شرکت شما پیشنهادی را به شما می‌دهد که بالاتر از نرخ فعلی در منطقه شما برای همان کار است، می‌توانید ارقام را به آن ها نشان دهید و بپرسید که چرا قیمت آنها بالاتر است. آنها ممکن است دلیل بسیار خوبی داشته باشند، مانند کارگران بسیار با تجربه. یا موارد دیگر

پذیرش پیشنهاد خیلی کم

این روزها همه ما در تلاش هستیم تا در پول خود صرفه جویی کنیم، بنابراین پیشنهاد بسیار کم از طرف یک پیمانکار آشنا ممکن است راهی عالی برای حذف مقدار قابل توجهی از بودجه شما به نظر برسد. با این حال، یک مصرف کننده باهوش همیشه نسبت به قیمت بسیار پایین محتاط است.

چند دلیل مختلف وجود دارد که چرا یک پیمانکار ممکن است یک پیشنهاد بسیار کم به شما پیشنهاد دهد، و هیچ کدام خوب نیستند. یکی از دلایل رایج کارگران بی تجربه یا بدون مجوز است. پیمانکار مجبور نیست به این کارگران پول زیادی بدهد و این پس انداز را به شما منتقل می کند.

انجام انواع خاصی از کارها مانند سیم کشی برق توسط کارگران غیرمجاز، غیرقانونی است و باعث ایجاد مشکل در مجوزهای ساختمانی و پوشش بیمه آینده شما می شود. اصرار بر کارگران دارای مجوز و با تجربه؛ آنها به خوبی ارزش هزینه اضافی را دارند.

یکی دیگر از دلایل رایج برای قیمت پایین، ترسناک تر از کار ضعیف است. در بسیاری از موارد، یک پیمانکار پیشنهادی کم ارائه می‌کند و خواستار پرداخت پیش پرداخت است تا این معامله «مدت محدود» را امضا کند. پیمانکارانی که این نوع معامله را ارائه می دهند، در بسیاری از موارد قابل اعتماد نیستند. پرونده های قضایی زیادی علیه پیمانکارانی که این معاملات را پیشنهاد داده و سپس به سادگی سر کار حاضر نشده اند، تشکیل شده است.

گرفتن پیشنهاد بالاتر (و در عین حال واقع بینانه) از یک پیمانکار معتبر، راه هوشمندانه ای است. اگر چیزی برای درست بودن خیلی خوب به نظر می رسد، یا اگر احساس می کنید برای امضای قرارداد تحت فشار هستید، از دنبال کردن غرایز خود نترسید و به جای دیگری نگاه کنید.

در برخی موارد، یک پیمانکار پیشنهاد بسیار پایینی را ارائه می دهد زیرا آنها قصد دارند به روش های دیگر پس انداز کنند. متأسفانه، هیچ یک از این روش های صرفه جویی برای شما یا خانه آینده شما خوب نیست. تاکتیک‌های رایج پس‌انداز شامل کاهش کیفیت مواد، دستمزد کمتر به کارگران (که اغلب منجر به عملکرد ضعیف می‌شود)، یا عدم دریافت مجوزهای مناسب است.

دل و جرات خود را دنبال کنید و با هر پیشنهادی که خیلی کم به نظر می رسد بسیار محتاط باشید. از این که بپرسید پیمانکار دقیقاً چگونه برنامه ریزی می کند که خانه ای با کیفیت را با قیمتی که ارائه کرده است را بپرسید، و اگر برنامه های آنها را دوست ندارید، به دنبال پیمانکار دیگری باشید.

انتخاب نامناسب مکان

برای اکثر صاحبان خانه های آینده داشتن گزینه های بی پایان در مورد یک سایت ساختمانی واقع بینانه نیست. با این حال، مهم است که برخی از معیارهای کلیدی را قبل از خرید ملک در نظر بگیرید. این معیارها بر روند ساخت و ساز، ارزش آینده خانه شما و کیفیت زندگی شما به عنوان یک ساکن تأثیر می گذارد.

اگر خیابان‌های شلوغ به محل کار شما یا مدرسه فرزندانتان نزدیک باشند، ممکن است راحت به نظر برسند، اما تقریبا همیشه منفی هستند. نه تنها انجام هر کار ساختمانی با وسایل نقلیه در حال پرواز دشوارتر است، بلکه ارزش خانه تکمیل شده بسیار کمتر خواهد بود.

تعداد بسیار کمی از مردم واقعاً می خواهند در یک خیابان شلوغ زندگی کنند. اکثر خریداران خانه به دنبال یک آرامش نسبی هستند. برای فروش در آینده و برای لذت بردن خود، به دنبال املاکی باشید که در عین آرامش نسبتاً راحت هستند.

زمین نقش مهمی در سرعت و آسانی ساخت و ساز دارد. این شامل مواردی مانند تپه ها، شرایط خاک، هر گونه آب موجود در ملک، شیب ملک، سطح زیرین آب و … می شود. در اصل، هر چیزی که مانع از حرکت کارگران شود، ممکن است هزینه بیشتری از نظر زمان و نیروی کار برای شما به همراه داشته باشد.

همسایگان شما ممکن است بسیار کمتر مطلوب باشند. بسیاری از املاک به دلیل همسایه نامطلوب کمتر از ارزش بازار قیمت گذاری می شوند. مطمئنا، زندگی در نزدیکی یک سوپرمارکت راحت است اما آیا واقعاً یک خواربار فروشی ۲۴ ساعته درست در کنار خانه، با همه چراغ ها و ترافیک دائمی می خواهید؟

همانطور که می بینید، اجتناب از برخی از رایج ترین و پرهزینه ترین اشتباهات خانه سازی صرفاً به دنبال پیروی از غرایز و تفکر منطقی در هر تصمیم است. ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما زمان به خوبی صرف شده است.

مشاوره رایگان تلفنی