آیا جکوزی برای کودکان مضر است؟

آیا جکوزی برای کودکان مضر است
دسته بندی مقالات
برچسب ها

خرید وان و جکوزی، با ارائه حالتی آرامش‌بخش و خاص، محلی است که بسیاری از افراد برای استراحت و آرامش از آن بهره می‌برند. با این حال، یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن والدین ایجاد شود، آیا جکوزی برای کودکان مضر است یا خیر؟

یکی از نکات مهم در استفاده از جکوزی برای کودکان، تأثیر دمای بالا است. دمای بالا می‌تواند بر وضعیت فیزیولوژیکی کودک تأثیر بگذارد و منجر به بروز مشکلاتی مانند افزایش دمای بدن، خارش و تحریک پوست، تنگی نفس و عدم تعادل در فشار خون شود. بنابراین، استفاده از جکوزی با دمای بالا برای کودکان توصیه نمی‌شود.

ریسک غرق شدن:

کودکان، به‌خصوص کودکان رده سنی کمتر، مستعد غرق شدن هستند. استفاده از جکوزی برای کودکان باید با نظارت والدین یا نگهبان صورت بگیرد. ضروری است که کودکان تازه متولد شده یا کودکان کوچکتر از دو سال همواره تحت نظر و نگهبانی نزدیک باشند و از غرق شدن آنها جلوگیری شود.

تأثیر بر فعالیت قلبی-عروقی:

استفاده از جکوزی برای کودکان می‌تواند تأثیری بر فعالیت قلبی-عروقی آن ها داشته باشد. مطالعات نشان داده‌اند که در برخی موارد، استفاده از جکوزی باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون کودکان می‌شود. بنابراین، استفاده از جکوزی برای کودکان باید با نظارت و کنترل دقیق انجام شود.

نکات مهم برای استفاده ایمن از جکوزی برای کودکان:

اگر شما به عنوان والدین تصمیم به استفاده کودکان از جکوزی می‌گیرید، باید به موارد زیر توجه کنید:

  1. دمای مناسب: دمای آب جکوزی باید به‌طور دقیق کنترل شده و به میزان ایمن برای کودکان تنظیم شود. توصیه می‌شود دمای آب در حدود ۳۷-۳۸ درجه سانتی‌گراد باشد.
  2. زمان محدود: مدت زمان استفاده کودکان از جکوزی باید محدود شده و بهتر است بین ۵ تا ۱۰ دقیقه در هر بار استفاده باشد.
  3. نظارت والدین: استفاده از جکوزی برای کودکان باید تحت نظارت والدین یا نگهبان صورت بگیرد. آنها باید در کنار کودکان حضور داشته باشند و در هر لحظه از ایمنی آنها اطمینان حاصل کنند.
  4. استفاده در سن مناسب: استفاده از جکوزی برای کودکان کوچکتر از دو سال توصیه نمی‌شود. کودکان در این سن به‌طور کامل نتوانند در مورد حس گرمایی و تعادل خود کنترل داشته باشند و ممکن است ریسک غرق شدن برای آنها بالا برود.
  5. نظرات متخصصان: بیشتر متخصصان و پزشکان موافقند که استفاده از جکوزی برای کودکان تحت دو سال و کودکانی که دمای بدن آنها افزایش یافته است توصیه نمی‌شود. همچنین، توصیه می‌شود که والدین با پزشک خود مشورت کنند و نظر و راهنمایی او را درباره استفاده از جکوزی برای کودکان دریافت کنند.

با توجه به تحقیقات علمی و نظرات متخصصان، استفاده از جکوزی برای کودکان ممکن است با ریسک‌هایی همراه باشد. بهتر است استفاده از جکوزی برای کودکان به‌طور کلی محدود شده و تحت نظارت والدین صورت گیرد. همچنین، قبل از استفاده از جکوزی برای کودکان، توصیه می‌شود با پزشک خود مشورت کنید تا نظر و راهنمایی او را دریافت کنید و از ایمنی و سلامتی کودکان خود مطمئن شوید.

وقتی وان و جکوزی جدیدتان نصب می شود، تمام خانواده مشتاقانه منتظر استفاده از آن هستند. استفاده از حمام آب گرم با بچه‌ها در واقع راهی عالی برای گذراندن ساعاتی با کیفیت بدون استفاده از وسایل دیجیتالی مثل تلویزیون و موبایل، با همدیگر است. اما، ممکن است از خود بپرسید که آیا پیوستن فرزندانتان به شما در جکوزی کاملاً ایمن است یا خیر؟ آیا بچه های خردسال می توانند از آن ها استفاده کنند؟ واقعیت این است که بچه‌ها نسبت به بزرگسالان به گرما حساس‌ تر هستند، بنابراین هنگام دعوت کردن بچه‌ها به جکوزی باید احتیاط کنید.

وان جکوزی برای نوزادان و کودکان نو پا

آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند که کودکان ۰ تا ۵ ساله نباید از وان آب گرم استفاده کنند. در این سن، بچه‌ها بیشتر مستعد گرمازدگی هستند و گرمای وان آب گرم برای پوست و سیستم لطیف آنها بسیار زیاد است. علاوه بر این، بچه‌ها نباید از وان آب گرم استفاده کنند تا زمانی که سرشان کاملاً بالای آب قرار گرفته باشد.

وان جکوزی برای کودکان بالای ۵ سال

هنگامی که  کودکان شما به سنی رسیدند که می توانند با خیال راحت کف جکوزی را لمس کنند، می توانید به بچه های بالای ۵ سال خود اجازه دهید داخل جکوزی شوند. از آنجایی که آنها هنوز بیشتر از بزرگسالان مستعد گرمازدگی هستند، این قوانین را به خاطر بسپارید:

حرارت را کم کنید. در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد، کودک باید کمتر از پنج دقیقه در آب باشد. با این حال، اگر دمای آب بین ۳۶ درجه سانتی گراد تا ۳۸ درجه سانتی گراد باشد، بچه‌ها می‌توانند هر بار تا ۱۵ دقیقه خیس بخورند.

از بچه ها بخواهید روی صندلی بنشینند که فقط تا حدی در آن غوطه ور باشند. آب گرم تا گردن، دمای هسته کودک را سریعتر از زمانی که آب فقط تا کمر یا شانه های او باشد، افزایش می دهد. بنابراین، حداقل بخشی از زمان کودکان را در حالی که نیم تنه خود را بیرون از آب بنشینید، برای مدت طولانی تری خنک نگه دارید.

جکوزی را هیدراته کنید. در حین خیساندن و یا بعد از آن به بچه ها آب یا آب میوه بدهید. بطری‌ های آب، جعبه‌های آبمیوه و کیسه‌های آبمیوه راهی عالی و سرگرم‌کننده برای رساندن مایعات اضافی به کودکان شما هستند.

این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید و شب جکوزی خانوادگی ، شب مورد علاقه همه در هفته خواهد بود.

باکتری ها

دارندگان جکوزی باید همیشه در مورد حفظ تعادل صحیح مواد شیمیایی آگاه و هوشیار باشند تا وان را ایمن و بهداشتی نگه دارند. یک جکوزی با کلر خوب کمی بو خواهد داشت، اما اگر بو بیش از حد قوی باشد، این می تواند نشان دهنده یک مشکل تعمیر و نگهداری باشد و باید قبل از استفاده توسط یک متخصص بررسی شود .

کثیف شدن وان آب گرم یا عدم رعایت روش های تمیز کردن می تواند منجر به باکتری و گسترش بیماری شود. در واقع، طبق گزارش CDC، بیش از ۲۷۰۰۰ بیماری و هشت مورد مرگ در سال ۲۰۱۸ مربوط به استخرها، جکوزی ها و زمین های بازی آبی بوده است. در میان شیوع هایی که رخ داد، مردم همه چیز را تجربه کردند، اگر کودک شما مریض است یا اسهال دارد، باید از آب خارج شود تا خطر شیوع بیماری را کاهش دهد.

خطر غرق شدن

البته غرق شدگی جدی ترین خطر مرتبط با هر آب، از جمله وان آب گرم است. برای کمک به جلوگیری از غرق شدن تصادفی، جکوزی ها باید مجهز به پوشش های قفل شونده باشند و هرگز نباید کودکان را بدون نظارت در اطراف آنها رها کرد. علاوه بر این، جکوزی ها باید با حصار احاطه شده و برای کودکان خردسال غیرقابل دسترس باشد.

یکی دیگر از خطرات غرق شدن، درهم تنیدگی مو در اتصالات مکش یک جکوزی است. روکش‌های آبکشی که خطر گره خوردن مو را کاهش می‌دهند، در دسترس هستند، اما باید به کودکان توصیه شود که در وان آب گرم زیر آب نروند، یا به گونه‌ای بازی نکنند که موهایشان را به پوشش تخلیه نزدیک کند.

به طور مشابه، خطر گرفتار شدن توسط مکش قوی یک زهکش وجود دارد. در نهایت، صاحبان و کاربران جکوزی باید محل کلید قطع را بدانند تا در مواقع اضطراری بتوان پمپ را خاموش کرد.

مشاوره رایگان تلفنی