ایده های طراحی آشپزخانه مناسب برای خانواده

آشپزخانه مناسب برای خانواده
دسته بندی مقالات
برچسب ها

گذراندن وقت با هم در آشپزخانه فواید زیادی دارد. مطالعات نشان می دهد که لذت بردن از یک وعده غذایی با هم می تواند چندین تأثیر مثبت بر خانواده شما داشته باشد ، از جمله:

  • بهبود روابط خانوادگی و تقویت با بحث های خانوادگی
  • نمرات تحصیلی بهتر و رشد زبان برای نوجوانان و کودکان.
  • کاهش خطر ابتلای نوجوانان به رفتارهای پرخطر.
  • توانایی انتخاب مواد غذایی سالم تر و مغذی تر.
  • استرس عاطفی کمتر، به لطف سیستم پشتیبانی قوی تر.

با ایجاد فضایی مناسب برای خانواده، خانواده خود را تشویق کنید که زمان بیشتری را در آشپزخانه بگذرانند.

شش نکته برای ایجاد یک طراحی آشپزخانه مناسب برای خانواده

آشپزخانه ای مناسب برای خانواده، آشپزخانه ای است که راحت، کاربردی، ایمن و برای کل خانواده جذاب باشد. برای شروع طراحی آشپزخانه خانوادگی خود، از این شش نکته پیروی کنید:

۱. نشستن در کنار خانواده همه چیز است

در یک آشپزخانه خانواده پسند، نشستن در کنار خانواده همه چیز است. چه خانواده‌تان دور یک میز ناهارخوری سنتی جمع شوند یا روی صندلی‌هایی با ارتفاع بالا در اطراف جزیره آشپزخانه بنشینند، مطمئن شوید که تعداد زیادی صندلی راحت در دسترس است. هرچه نشستن در زمان شام راحت‌تر باشد، خانواده‌تان می‌خواهند زمان بیشتری را دور میز بنشینند.

برخی از خوشمزه ترین وعده های غذایی خانوادگی – مانند پاستا، پیتزا و دسرها – می توانند از آشفته ترین غذاها نیز باشند. هنگام انتخاب صندلی یا صندلی بار برای آشپزخانه خانوادگی خود، به دنبال صندلی هایی باشید که با پارچه هایی ساخته شده اند که به راحتی تمیز شوند. از طرف دیگر، صندلی های ظریف را با روکش های قابل شستشو در طول زمان صرف غذا حفظ کنید.

۲. یک صفحه منو داشته باشید

یکی از هوشمندانه‌ترین ایده‌های آشپزخانه خانوادگی، نمایش منوی بزرگ در قسمت غذاخوری است تا خانواده‌تان بتوانند به برنامه‌های شام هفته آینده نگاه کنند. منوی خود را از رنگ تخته گچی بسازید یا از یک تخته پاک کن خشک استفاده کنید، بنابراین هر هفته به راحتی می توانید آن را تغییر دهید.

برنامه ریزی از قبل منوی هفتگی خود یک راه عالی برای سازماندهی لیست خرید مواد غذایی است و به خانواده خود ایده ای در مورد آنچه هر شب باید انتظار داشته باشد ارائه می دهد.

۳. مصالح ساختمانی آسان برای تمیز کردن را انتخاب کنید

مصالح ساختمانی که به راحتی تمیز می شوند – به ویژه برای میزها و کفپوش ها – از ضروریات آشپزخانه های خانوادگی هستند. میزهای کوارتز، وینیل و لمینت همگی به راحتی قابل نگهداری هستند و به خوبی در برابر هرج و مرج زمان صرف غذا در خانواده مقاومت می کنند.

سنگ، کاشی و مواد لمینت همگی گزینه های عالی برای کف آشپزخانه شما هستند، زیرا معمولاً متخلخل نیستند و به راحتی تمیز می شوند. از نصب هر گونه فرش در آشپزخانه خودداری کنید، زیرا تمیز و خشک نگه داشتن آن دشوار خواهد بود. در عوض، یک فرش رنگارنگ و قابل شستشو را انتخاب کنید تا شخصیت بیشتری به اتاق ببخشید.

۴. ثابت نگه داشتن کودک در صورت لزوم

اگر نوزادان یا کودکان نوپا در خانه شما زندگی می کنند، احتمالاً از قبل با ایده محافظت از کودک آشنا هستید. در یک آشپزخانه مناسب برای خانواده، محافظت از کودکان به معنای نصب قفسه‌های بلند و کابینت درهای بسته برای پنهان کردن ایمن وسایل خطرناک مانند چاقو، وسایل آشپزخانه، مواد تمیزکننده و غیره است.

گیت کودک گزینه مناسب دیگری برای دور نگه داشتن کودکان از مناطق ناامن آشپزخانه است. برای محافظت بیشتر، حفاظ‌های گوشه‌ای را در لبه‌های میز آشپزخانه، جزیره و میز ناهارخوری خود قرار دهید تا از برخورد سر کودکتان جلوگیری شود.

۵. اجازه دهید بچه ها درگیر شوند

زمان با هم بودن با خانواده را طولانی تر کنید و با هم در آماده سازی غذا، مهارت های زندگی ارزشمند را به فرزند خود بیاموزید. بسته به سن کودک شما، چندین راه مختلف وجود دارد که کودک شما می تواند درگیر شود.

آموزش آشپزی به کودکان از سنین پایین و اجازه دادن به آنها در آشپزخانه می تواند آنها را تشویق کند:

  • خلاق تر باشید.
  • عادات غذایی سالم را ایجاد کنید.
  • ریاضیات و فرمول های پایه را در حین اندازه گیری مواد تشکیل دهنده بیاموزید.
  • به خورندگان ماجراجوتر تبدیل شوید.
  • درباره اینکه غذا از کجا می آید، از جمله فرهنگ های مختلف، بیشتر بیاموزید.
  • درک مطلب آنها را با مشورت با دستور العمل ها بهبود بخشید.
  • در یادگیری نحوه مراقبت از خود یک شروع سریع داشته باشید.

برای طراحی آشپزخانه مناسب برای کودکان، مبلمان قد کودک را نصب کنید. اگر این امکان وجود ندارد، یک صندلی مخصوص برای کودک خود تعیین کنید تا بتواند به راحتی کمک کند. همچنین می‌توانید یک کشوی مخصوص در آشپزخانه خود برای لوازم پخت و پز کودکان خود در نظر بگیرید تا آنها یاد بگیرند که چگونه ابزار و ظروف خود را در حین تمیز کردن کنار بگذارند.

۶. ذخیره سازی، ذخیره سازی، ذخیره سازی

آشپزخانه‌های خانواده‌ها به فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارند تا جایی برای همه ظروف، اقلام انباری، قابلمه‌ها و تابه‌ها باز شود. فضاهای ذخیره سازی سنتی را در سرتاسر طراحی آشپزخانه خود اجرا کنید، از جمله انباری آشپزخانه، کشو، کابینت و آویز قابلمه.

اگر آشپزخانه شما کوچک است یا با بودجه محدود کار می کنید، ترفندهای دیگری را برای صرفه جویی در فضا اجرا کنید، مانند:

  • سرمایه گذاری در قفسه های ادویه جاسازی شده در داخل کابینت های خود.
  • نصب انبارهای کشویی و کشویی.
  • انتخاب یک مایکروویو داخلی برای حفظ فضای پیشخوان.
  • قرار دادن قفسه های شناور روی دیوار.
  • خرید یک قفسه چاقوی مغناطیسی برای آویزان کردن به دیوار نزدیک اجاق گاز
مشاوره رایگان تلفنی