نکاتی در مورد بروزترین دکوراسیون داخلی منزل

نکاتی در موردبه روزترین دکوراسیون داخلی منزل
دسته بندی مقالات
برچسب ها

در عصر حاضر انتخاب دکوراسیون داخلی منزل مانند گذشته امری سخت و دشوار نبوده و با یک جستجویی مختصر در فضای آنلاین می‌توانید مدرن ترین و شیک‌ترین مدل‌های دکوراسیون داخلی برای خانه خود را مشاهده کنید. از این‌ جهت بروزترین دکوراسیون داخلی منزل در سال جدید به شما کمک می‌کند تا بتوانید نظر طراحان برتر دکوراسیون داخلی دنیا را بشناسید و از آنها الگو بگیریم.

در سال‌های جدید دکوراسیون داخلی خانه ها بیشتر از سال های قبل به سمت شخصی سازی رفته و افراد علاقمندند تا دکوراسیون منزل خود را بر اساس علاقه شخصی خودشان انتخاب کنند. با این‌ حال لازم است تا اشخاص با نکته هایی در مورد دکوراسیون‌ داخلی منزل در سال جدید آشنا شوند.

جدیدترین دکوراسیون داخلی پذیرایی در سال جدید

افراد خانواده معمولا بیشتر زمان خود را در فضای سالن پذیرایی سپری می کنند. به همین جهت اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی منزل خود را تغییر دهید، اولین بخشی که باید آن را تغییر دهید سالن پذیرایی است. رنگ دیواره‌ها را در طراحی داخلی پذیرایی باید مورد توجه قرار گیرد و مبلمان آن را نیز تهیه‌کرد و سایر وسایل دکوری را با هارمونی یکسان در پذیرایی قرار داد.

اما پیش از این موارد باید به این که چه سبکی را برای دکوراسیون پذیرایی خود در نظر داریم را انتخاب کنیم. در این مطلب می خواهیم که شما را با نکته های ضروری در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل در سال ۲۰۲۲ آشنا کنیم و سپس شما می‌توانید با الهام گرفتن از این ایده‌ها، طراحی ایده‌آل پذیرایی منزل خود را انجام دهید.

زیباترین دکوراسیون داخلی منزل

اشخاص خوش‌سلیقه معمولا به دنبال مدرن ترین و شیک‌ترین دکوراسیون برای منزل خود می باشند و به همین خاطر به دنبال این موضوع هستند که نظرات طراحان دکوراسیون داخلی را درباره آخرین ترندها در این مورد را بدانند تا به وسیله آن طراحی لاکچری و زیبایی را برای منزل خود انتخاب کنند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب طراحی دکوراسیون منزل تا حدودی سلیقه‌ای می باشد و تحت همین شرایط گوناگون معیارهای زیبایی در مورد افراد مختلف تغییر خواهد کرد. اما بطور معمول اگر اصول کلی در طراحی دکوراسیون داخلی پیاده شود، زیباترین دکوراسیون داخلی برای افراد به‌دست خواهد آمد.

نورپردازی

مشکل ترین مورد در دکوراسیون سالن پذیرایی نورپردازی آن می باشد. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل در سال دید سه نوع نورپردازی در نظر گرفته می‌شود:

  1. نورپردازی اشیا
  2. نورپردازی محیط
  3. نورپردازی مخفی

منبع های نوری در این بخش از طراحی‌ در سطوح گوناگونی در سراسر سالن پذیرایی قرار می‌گیرند و در آن علاوه بر این جدا از نورپردازی طبیعی، از لامپ، لوسترهای سقفی و شمعدانی‌ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

رنگ‌ آمیزی

انتخاب رنگ مناسب موردی است که طراحان داخلی منازل مدت زمان زیادی را برای آن صرف می‌کنند. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل به طور معمول از کنتراست رنگ‌های خنثی در فضای پذیرایی منزل استفاده می‌شود و طراحان سعی بر این دارند تا به مفهومی آرام و غنی در رنگ این فضا برسند.

به طور مثال در جدیدترین دکوراسیون داخلی مشاهده می کنیم که رنگ‌های سفید، خاکستری، کاراملی و آبی در کنار هم استفاده‌ شده و کانسپت رنگی زیبایی را تشکیل می دهند.

مبلمان پذیرایی

برای اکثر افراد نحوه‌ چیدمان مبلمان در طراحی دکوراسیون پذیرایی منزل مشکل اصلی آن ها بشمار میرود. در اکثر مواقع اشخاص مبلمان خود را در روبروی دیوار ها قرار میدهند و چندین صندلی را نیز در مقابل آن‌ها قرار می دهند. در واقع چیدمان مبلمان موردی است که لازم به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد. در جدید ترین دکوراسیون داخلی نکات مهمی همچون ایجاد زمینه‌ مکالمه‌ افراد، انتخاب نقطه‌ کانونی و همینطور جریان حرکت افراد در نظر گرفته ‌می شود.

فرش

قرارگیری محل مناسب فرش و قالیچه از مهمترین نکات چالشی در دکوراسیون سالن پذیرایی است. از این ‌جهت برای محل قرارگیری آنها باید نهایت دقت و ظرافت را به کار گرفت، اما پیش از انتخاب محل فرش باید به محیط در دسترس پذیرایی توجه نمود. در جدیدترین دکوراسیون پذیرایی سعی بر این شده تا فرش به‌گونه‌ای قرار داده شود تا مبلمان در اطراف آن قرار گیرد.

تابلوها

در دکوراسیون پذیرایی، داشتن دیوارهای خالی نشانه‌ی نقص در طراحی می باشد اما به این معنی نیست که باید همه دیوارها را با تابلو پوشاند. تابلوهای دکوراتیو مدرن و کلاسیک همواره جزء ثابت عناصر مورداستفاده طراحان جهت دکوراسیون پذیرایی بوده‌اند.

سرگرمی

سالن پذیرایی معمولا فضایی است که برای سرگرم شدن افراد خانواده در کنار یکدیگر استفاده می شود. از این‌ رو تلویزیون نقطه کانونی این فضا در نظر گرفته می‌شود.

جدیدترین دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ در سال جدید

با در نظر گرفتن این مورد که آشپزخانه به‌ عنوان قلب تپنده‌ یک خانه به ایجاد سبک جدیدی با پلانی باز متمایل شده‌ است.

طراحان در این دکوراسیون‌ ها به دنبال ایجاد بازسازی و نوسازی آشپزخانه منظم و قرار گرفتن غذاخوری در نزدیکی سالن پذیرایی هستند. از خصوصیات اصلی دکوراسیون آشپزخانه‌ها این است که ترکیب المان‌های مختلف، موجب ایجاد فضایی مدرن جهت آماده‌سازی و صرف غذا در کنار فعالیت‌های اجتماعی در کنار دیگر اعضای خانواده می‌شود. از دید طراحان داخلی مدرن، پیاده سازی چنین ترکیبی نیازمند به‌کارگیری عناصری شیک و مینی مال است.

در جدیدترین دکوراسیون داخلی تمرکز بر روی استفاده از سازه‌های پنهان با قابلیت جابجایی، درب‌های کشویی و همچنین سطوحی با چندین عملکرد است. نتیجه این ترکیبات آشپزخانه‌ای است منظم در کنار استفاده از لوازمی لاکچری که جهت ایجاد نقاط کانونی در دکوراسیون آشپزخانه‌ها به ‌کار گرفته می‌شوند.
در کنار این‌ها استفاده از موادی طبیعی همچون گرانیت، مرمر، چوب و یا فلزات پر زرق‌ و برقی چون مس نیز در طراحی‌های مدرن به چشم می‌خورند. در برخی طرح‌ها نیز می‌توان ظرافت به ‌کارگیری شیشه و سنگ در کنار یکدیگر را مشاهده کرد.

جدیدترین طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها به شکل زیر هستند:

  • بکارگیری سنگ‌هایی چون گرانیت و مرمر در کنار چوب
  • استفاده از فلزات و سنگ و چوب در کنار هم
  • استفاده از مرمر در کنار چوب
  • قرار دادن فر در کابینت به‌عنوان نقطه‌ی کانونی آشپزخانه
  • نورپردازی در کابینت‌های بالایی آشپزخانه
  • انتخاب رنگ‌های ترند

جدیدترین دکوراسیون داخلی اتاق خواب

در این بخش نمونه‌هایی از جدیدترین دکوراسیون داخلی را در اتاق‌خواب‌ها را بررسی خواهیم کرد. مهم‌ترین نکاتی که در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل در سال جدید استفاده‌ شده است عبارت‌اند از:

استفاده از رنگ به‌عنوان المان اصلی در طراحی اتاق‌ خواب

رنگ‌ها همیشه ماهیت هر فضایی را تحت‌ تاثیر خود قرار می‌دهند. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل طراحان سعی کرده‌اند با انتخاب رنگی مناسب برای اتاق‌ خواب حس آرامش را به آن انتقال دهند و در کنار این آرامش فضایی مدرن را طراحی کنند.

در این دکوراسیون‌ها خبری از رنگ‌های پُررنگ نیست و بیشتر از رنگ‌هایی چون خاکستری، سفید، مشکی و دیگر رنگ‌های ملایم و روشن همچون صورتی، آبی و نسکافه‌ای استفاده‌ شده است.

استفاده از تخت خواب های مدرن در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل

اولین وسیله‌ای که در دکوراسیون اتاق‌ خواب به چشم می‌آید سرویس خواب است. در دکوراسیون داخلی منزل در سال ۲۰۲۰ طراحان به سراغ تخت خواب‌های مدرن رفته‌اند. این تختخواب‌ها طراحی‌های ساده ولی کاربردی دارند. در این نوع سرویس‌های خواب نکته‌ اضافه‌ای مشاهده نمی‌شود و شیفته سادگی آن خواهید شد.

نورپردازی مدرن در اتاق خواب در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل

محل قرارگیری در‌ها همواره یکی از المان‌های مهم در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل محسوب شده‌اند. در‌های اتاق‌ خواب از این ‌جهت اهمیت بسزایی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند که هم بر جلوه اتاق تأثیر دارند و هم بر دکور فضای بیرون آن. در جدیدترین طراحی‌های اتاق‌خواب طراحان سعی کرده‌اند تا از در‌های کلاسیک ساده و مدرن استفاده کنند.

استفاده از بروزترین مدل‌های پرده به عنوان جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل

پرده‌ اتاق ‌خواب‌ باید کاربردی، ساده و شیک باشد. طراحان در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل سعی بر این دارند تا با انتخاب پرده‌هایی شسته‌رفته بر سادگی و خلوت بودن فضای اتاق‌ خواب تأکید کنند. ازاین‌رو بیشتر سعی کرده‌اند تا از پرده‌های زبرا و حصیری استفاده کنند.

استفاده از رنگ های ملایم در اتاق خواب مدرن

نورپردازی مدرن در اتاق‌ خواب

بهره‌گیری از نور طبیعی در اتاق ‌خواب در دسته‌ی مهم‌ترین مشخصه‌های دکوراسیون اتاق‌خواب‌های مدرن قرار می‌گیرد. در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل از پنجره‌های بزرگ قدی یا در‌های شیشه‌ای جهت تأمین نور کافی در اتاق استفاده‌ شده است. در مواردی که نور طبیعی در اتاق به‌ قدر کافی نباشد نیز طراحان سعی کرده‌اند تا با به‌کارگیری رنگ‌هایی روشن و استفاده از آینه‌های دیواری مدرن اتاق را روشن‌تر کنند. علاوه بر این در مواردی طراحان از آباژورها و لوسترهای سقفی نیز استفاده کرده‌اند.

استفاده از فرش‌های مدرن مطابق با دکوراسیون داخلی اتاق ‌خواب

نکته‌ای که در جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل در سال در نظر گرفته‌ شده است نوع و سبک پوشش کف اتاق ‌خواب است. طراحان سعی داشته‌اند تا جایی که امکان داشته از فرش‌های مدرن استفاده کنند.

جدیدترین دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی

در جدیدترین دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی سعی بر آن شده شده تا فضای سرویس بهداشتی و حمام آرامش‌ بخش و بسیار شیک باشد. رنگ خاکستری، به‌عنوان رنگی خنثی در بین رنگ‌ها، بیشتر در دهه ۱۹۸۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت و امسال نیز طراحان بیشتر سعی کرده‌اند تا در حمام و سرویس‌های بهداشتی از این رنگ استفاده کنند. در اکثر جدیدترین طرح‌های دکوراسیون حمام و دستشویی در سال ۲۰۲۰ از رنگ خاکستری به‌عنوان پس‌زمینه استفاده‌ شده است. خاکستری این قابلیت را دارد تا دکوراسیون را برجسته‌تر نشان دهد. علاوه بر این استفاده از این رنگ به مدرن‌تر شدن فضای حمام و سرویس بهداشتی نیز کمک شایانی می‌کند.

استفاده از رنگ خاکستری به عنوان رنگ غالب در حمام و سرویس بهداشتی

به ‌جز استفاده از رنگ خاکستری در بیشتر طرح‌های جدید، از وسایلی با رنگ طلایی نیز استفاده‌ شده است. در خیلی از دکوراسیون‌های لوکس و لاکچری این وسایل از جنس طلا بوده و در برخی دیگر از فلزاتی با رنگ طلا. این طراحی حس تجملاتی و مدرن بودن را به خوبی به دکوراسیون القا خواهد کرد.

در برخی از جدیدترین دکوراسیون داخلی منزل در سال ۲۰۲۲ سعی بر این شده تا از نور طبیعی در حمام استفاده شود تا حس فضایی شاد و پرانرژی را به این بخش از منزل منتقل کند. در دکوراسیون‌های دیگر که به نور طبیعی دسترسی نبوده است، طراحان سعی داشته‌اند تا با استفاده از لامپ‌هایی در سقف و انتقال رنگ سفید به فضای حمام و سرویس بهداشتی فضایی مدرن را ایجاد کنند.

مشاوره رایگان تلفنی